تجمع بزرگ تاسوعای حسینی در لوندویل برگزار شد

عزادران حسینی بخش لوندویل در روز تاسوعا با برگزاری تجمعی عشق و ارادت‌شان را به مولای خود حضرت اباعبدالله‌‎الحسین (ع) و یاران باوفایش به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در نهمین روز از ماه محرم و تاسوعای حسینی، تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری بخش و شهر لوندویل در خیابان آبشار برگزار شد.

 

در این تجمع دوستداران اهل‌بیت(ع) در قالب دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی عشق و ارادت خود را به مولای‌شان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش را به نمایش گذاشتند.

 

مردم بخش لوندویل به ویژه نوجوانان و جوانان در این تجمع با پوشیدن لباس‌های مشکی با شور و شوق وصف ناپذیری در غم شهادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) به عزاداری پرداختند.

 

در این اجتماع باشکوه همچنین دسته‌های عزادار و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با نوحه‌ و مرثیه‌‎سرایی به یاد مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

 

در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی، مداحان و سخنران درباره فلسفه عاشورا، عبرت‌های آن و شخصیت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و یاران با وفایش مداحی و سخنرانی کردند.

 

ارادتمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بخش لوندویل و همزمان با روز تاسوعا با برپایی مجالس عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و منازل خود و با راه‌اندازی آیین‌های سوگواری در ماتم آل‌الله به عزاداری مشغول هستند.

 

دیشب نیز تا پاسی از شب مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان باشکوه خاصی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا بخش لوندویل برگزار و عزاداران با سینه‌زنی و زنجیرزنی به یاد مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند و به سر و سینه زدند.

 

همچنین امروز به مناسبت تاسوعای حسینی مجالس عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار می‌شود و عزاداران و عاشقان اهل‌بیت(ع) در رثای شهدای مظلوم کربلا به عزاداری و سوگواری می‌پردازند. 

 

کد خبر 1203589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha