یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام حسین پور گفت:سه هدف امام حسین(ع) از قیام، اصلاح امت جد خود و بدعت‌ هایی که جای سنت الهی را گرفته بود، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر که مبارزه با کفار و منافقین بود، است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌ الاسلام «محمد حسن حسین‌ پور» در همایش تبیینی اهمیت ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری و پرهیز از بی‌تفاوتی در نظام اداری با رویکرد شناخت احکام امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: زمانی که پیامبر به رسالت مبعوث شد، در میان قومی بود که به آنان اعراب جاهلی می‌ گفتند و دارای ویژگی‌هایی همچون زندگی به صورت قوم و قبیله‌ای، عدم وجود حکومت و تمدن واحد و حاکم بودن سنت جاهلی بودند.

 

رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج شهدای شهرداری مشهد افزود: پیامبر ۲۳ سال رنج رسالت را بر دوش کشیدند که رسالت سنگینی داشت، ایشان ۱۳ سال در مکه دین خدا را تبلیغ کردند و جسارت‌ها و شکنجه‌های زیادی را تحمل کردند و‌ چندین بار قصد جان ایشان را کردند. در مدینه نیز پس از تلاش‌های زیاد مدینه فاضله را تشکیل و حکومت اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

 

وی بیان کرد: پس از رحلت ایشان انحراف جامعه اسلامی آغاز شد و برادری، برابری و ایثارگری از بین رفت و آل ابی سفیان به سمت ترویج سنت‌های غلط جاهلی پیش رفتند و معاویه ۴۰ سال در شام در مسند حکومت بود و تا توانست اسلام اموی را ترویج و بدعت گذاری کرد.

 

حجت الاسلام حسین‌ پور خاطرنشان کرد: اسلام‌ زدایی و تحریف معارف دین، ترویج فرهنگ جبر، سکوت و تسلیم، غارت بیت‌المال و صرف آن در مسائل شخصی، ترویج قمار و شراب‌خواری، احیا تعصب‌های دوران جاهلی، به کار گماردن عناصر نالایق و فاسد به دلیل اموی بودن، حیله‌گری و تبلیغات دروغین، کینه با ائمه و محروم کردن شیعیان از حقوق اجتماعی و جنایت نسبت به آنان از دلایل قیام امام حسین(ع) بود.

 

رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج شهدای شهرداری مشهد اضافه کرد: سه هدف امام حسین(ع) از قیام، اصلاح امت جد خود و بدعت‌هایی که جای سنت الهی را گرفته بود، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر که مبارزه با کفار و منافقین بود، است.

 

وی گفت: انقلاب ثمره زحمات ائمه اطهار است که سال‌های سال خون دل خوردند و حضرت آقا می‌فرمایند حفظ انقلاب و دستاوردهای آن از خود انقلاب واجب‌ تر است، امروزه بر تک تک من و شما واجب است این مکتب امام حسین(ع) و شهدا را بشناسیم و ادامه‌ دهنده راه شهدا باشیم.

 

حجت الاسلام حسین‌پور گفت: در محیط اداری نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مسیولیت‌پذیر باشیم زیرا شهرداری پیشانی خدمت و نهادی است که بیشتر با مردم سرو کار دارد، از وظایف ما امر به معروف و نهی از منکر است و کمترین مراتب آن تذکر لسانی است.

کد خبر 1203590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha