اقامه نماز ظهر عاشورا در آستارا

حجت‌الاسلام رضازاده از اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا با حضور خیل عزاداران حسینی در مساجد، حسینیه‌ها، هئیت‌های مذهبی و تکایا بندر آستارا خبر داد.

حجت‌الاسلام«حسینعلی رضازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: نماز کلید ورود به بهشت و سبب تقرب به خداوند است و امام حسین(ع) در ظهر عاشورا و در اول وقت نماز جماعت را برپا کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: ما نیز به عنوان پیروان آن امام همام وظیفه داریم این فریضه دینی و سنت عاشورایی را باشکوه‌ هرچه تمام‌تر اقامه کنیم.

 

وی با بیان‌اینکه امر به معروف و نهی از منکر توسط قیام امام حسین (ع) در جامعه زنده شده و تا امروز نیز باقی و ماندگار است، تصریح‌کرد: دعوت به اقامه نماز امر به معروف است زیرا نماز جامعه را به حرکت در می‌آورد و در مسیر رشد قرار می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام رضازاده نماز ظهر عاشورا را نقطه اوج قیام حسینی در نشان دادن اهمیت نماز معرفی کرد و گفت: این اهمیت و توجه، نشانه جایگاه رفیع نماز است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا بر اقامه نماز اول وقت تاکید کرد و افزود: مردم خداجو و حسینی بندر آستارا پس از اقامه عزا در سوگ سید و سالار آزادگان جهان، امام حسین(ع) به یاد ظهر عاشورا و آخرین نماز امام‌شان، نماز جماعت ظهر عاشورا را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌‎‌کنند.

 

وی اضافه‌کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است در بسیاری از روستاها نیز نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت و با شکوه برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضازاده با دعوت از عزاداران حسینی برای شرکت در نماز ظهر عاشورا از همه شرکت کنندگان خواست، در صفوف نماز فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و  از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 1203665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha