خبرنگاران می‌توانند بهترین مجاهدان عرصه تبیین باشند

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه خبرنگاران می‌توانند بهترین مجاهدان عرصه تبیین باشند گفت: امیدآفرینی و خنثی‌سازی جنگ روانی دشمنان از جمله کارهای بزرگی هستند که جامعه خبری و رسانه‌ها باید انجام دهند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا برای اجرای عدالت قیام کردند و این حماسه بزرگ را در تاریخ رقم زدند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) مورد تأکید قرار گرفته است افزود: حماسه عظیم و تاریخی عاشورا درس‌ها و عبرت‌های مهمی دارد که باید به همراه معارف حسینی و احکام اسلامی در مجالس حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بیان شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) بنا بر بیان پیامبر اکرم (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است اذعان کرد: مراسمات عزاداری امام حسین (ع) باید نقش هدایتی و نجات‌بخشی برای جامعه اسلامی داشته باشند و تبیین معارف دینی و آشنایی با آموزه‌های اسلامی و پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی و همچنین سبک زندگی اسلامی و سیره اهل بیت (ع) در آنها صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: حماسه عاشورا به دلیل دارا بودن مؤلفه‌های ترکیبی احساسی و عقلانی، قدرت بالایی برای ایجاد شور و شعور در کنار هم دارد و این سبب می‌شود نسل جوان با واقعه عاشورا ارتباط بیشتری برقرار و آشنایی بیشتری پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی نقش مهمی در زمینه جهاد تبیین و انعکاس حقایق، معارف حسینی و انقلاب اسلامی دارند عنوان کرد: امروزه تمامی رسانه‌ها و بنگاه‌های خبرپراکنی و شایعه‌پراکنی دشمنان بسیج شده‌اند تا با تبلیغات منفی و ایجاد شبهه در معارف دینی و آموزه‌های اسلامی، چهره درخشان انقلاب اسلامی را بپوشانند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار بیان کرد: همانطور که پیام‌آوران کربلا توانستند این واقعه عظیم را به طور صحیح منتقل کنند، امروز خبرنگاران هم باید به تأسی از آنها، به انعکاس واقعیات و حقایق جامعه بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران می‌توانند بهترین مجاهدان عرصه تبیین باشند خاطر نشان کرد: امیدآفرینی و خنثی‌سازی جنگ روانی دشمنان از جمله کارهای بزرگی هستند که جامعه خبری و رسانه‌ها باید انجام دهند.

 

کد خبر 1203689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha