حضرت زینب کبری (س) با تبیین جنگ روانی یزید سبب ماندگاری عاشورا شد

حجت‌الاسلام آذرافروز گفت: جنگ رسانه‌ای که اکنون شاهد آن هستیم، در زمان عاشورا نیز وجود داشته و اگر حضرت زینب کبری (س) مقابل آن جنگ روانی یزید تبیین نمی‌کرد، این عاشورا به ما نمی‌رسید.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، فرارسیدن عاشورای حسینی و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب و یاران ایشان را تسلیت گفت و اظهار کرد: عاشورا یک حادثه بسیار عظیم و نقطه عطفی در تاریخ جهان اسلام و بیداری مردم در مقابل جریان و حکومت انحرافی اُمَویه بود.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: اگر حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) قیام نمی‌کرد، اسلام و حکومت الله از روی زمین محو می‌شدند و به همین خاطر ایشان با تمام قوا و شهادت خود، حماسه آفرید.

 

وی اذعان کرد: زمانی که دین مبین اسلام نیاز به جانفشانی دارد باید با تمام قوا، آبرو، مال، فرزندان و زندگی خود را در راه دین قرار دهیم و جلوی ظالم ایستادگی کنیم و آن را به مردم نشان دهیم.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز با بیان اینکه ما تفکر امام حسین (ع) را داریم و داعیه‌دار آرمان‌های ایشان هستیم تصریح کرد: یکی از درس‌های حضرت سیدالشهدا (ع) به ما این بود که اگر دین به خطر افتاد، تمام مال، زندگی، آبرو و فرزندان در اختیار دین قرار می‌دهيم و در مقابل آن ایستادگی می‌کنیم.

 

وی عنوان کرد: جنگ رسانه‌ای که اکنون شاهد آن هستیم، در زمان عاشورا نیز وجود داشته و اگر حضرت زینب کبری (س) مقابل آن جنگ روانی یزید تبیین نمی‌کرد، این عاشورا به ما نمی‌رسید.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: امروز در جنگ رسانه‌ای، خوبی‌ها و نقاط قوتی که در جامعه اسلامی وجود دارند را پنهان و نقاط ضعف را بزرگنمایی کرده‌اند.

 

کد خبر 1203691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha