قیام امام حسین (ع)  براى اجراى  امر به معروف و نهی از منکر بود

حجت الاسلام زمانی موسوی بابیان اینکه قیام امام حسین (ع) براى اجراى این دو فریضه الهى بود،گفت: امروز پرچم امر به معروف و نهی از منکر نباید بر زمین بماند باید راه و روش امام حسین(ع) در مراسمات عزاداری بازگو شود.

حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی ،گفت: از جمله عواملی که در پیدایش قیام امام حسین(ع) در کنار دیگر عوامل نقش محوری دارد امر به معروف و نهی از منکر است که خود حضرت اباعبدالله(ع) نیز در اعلام مواضع صریح خود در وصیت‌نامه به برادرش محمد بن حنفیه، این حقیقت را بیان کرد: «ارید أن آمر بالمعروف و أنهی عن المنکر» می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

 

 

امام جمعه  اسلام آباد غرب،افزود: قطعا" همه مسلمانان و شیعیان در این ایام عزادار امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستند اما این مراسمات، روضه ها و عرض ارادت ها باید برای ما یک نسخه شفابخش و راهبردی برای حل مشکلات جامعه باشد. 

 

وی خاطر نشان کرد: پرچم عظیمی که حضرت اباعبدالله در دست داشت پرچم امر به معروف و نهی از منکر بود و جان عزیز خود، خانواده و یاران خود را به خطر انداخت تا این پرچم بر زمین نماند لذا ما باید به فرزندان خود علمداری را یاد بدهیم، مبارزه با ظلم و طاغوت و مطالبه گری را از سیره اباعبدالله الحسین(ع) یاد بگیریم.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی ،تصریح کرد:امام حسین (ع) با خون خود و خانوادهاش بذر آزادگی و عزت را در بستر تاریخ افشاند و این نخستین حرکت عملی است که باید از نهضت عاشورا و امام حسین (ع) بگیریم. بنابراین پایبندی به عزت و آزادگی در رفتار، منش و زندگی روزمره و در تعاملات اجتماعی باید در اولویت باشد. علما باید با رفتار عملی خود حقایق قیام عاشورا را برای مردم بازگو کنند.

 

 

کد خبر 1203696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha