محرم و صفر، بهترین فرصت برای بیان فلسفه نهضت عاشورا است

حجت الاسلام سلیمانی،گفت: محرم و صفر، بهترین فرصت برای تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و بیان فلسفه نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی ،گفت: بارزترین و بیشترین مسیری که مارا به خداوند نزدیک می‌کند خودسازی خود و جامعه است و محور خودسازی خود و جامعه عاشورا و کربلا است و این خودسازی ،خودسازی انقلابی است.

 

 مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه، افزود: در ایام محرم که فرصت فوق العاده‌ای برای خدایی شدن بندگان است باید با برگزاری مراسم عزاداری و زنده نگه داشتن شعائر اسلامی و شرکت در محافل امام حسین(ع) بتوانیم با احیای امام حسین(ع)  خود را به خداوند نزدیک کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد:وحشت دشمنان اسلام و مکتب عاشورا، نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است که صدور اسلام ناب و ارزشهای انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه، تصریح کرد: تربیت یافته فرهنگ عاشورا هیچ گاه در برابر منکرات در جامعه سکوت نخواهند کرد،و احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه قیام حسینی(ع) بوده که همچنان ماندگار است.

 

حجت الاسلام سلیمانی،اظهار کرد: حاکم شدن خوی اشرافی بنی امیه در رأس آن معاویه و فرزند خبیثش یزید نتیجه بی اعتنایی و فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم که جوانان و نوجوانان در این مراسم شرکت کنند و دشمنان در تلاش هستند که دل‌های جوانان را از کنار خیمه‌های امام حسین(ع) دور کنند و دین را در نظر آنها کم رنگ جلوه دهند تا بتوانند نقشه‌های خود را بهتر اجرا کنند.

کد خبر 1203707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha