نماز ظهر عاشورای حسینی در بیرجند اقامه شد

همزمان با روز دهم ماه محرم، نماز ظهر عاشورای حسینی به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در قتلگاه بیرجند اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نماز ظهر عاشورا امروز (۱۷ مرداد) همزمان با سراسر کشور در شهرستان بیرجند اقامه شد.

 

در شهرستان بیرجند آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اقامه نماز عاشورا را در قتلگاه بیرجند بر عهده داشت و در این مراسم هیئات مذهبی و عزاداران حسینی حضور داشتند.

 

نماز ظهر عاشورا همچنین در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند نیز با حضور عزاداران حسینی با حضور باشکوه برگزار شد.

 

گفتنی است در روز عاشورای حسینی طی یک سنت دیرینه هر سال دسته های سینه زنی و زنجیرزنی بیرجند با عبور از خیابان های شهر در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام) و یاران باوفایش عزاداری می کنند و با فرارسیدن وقت شرعی نماز ظهر و عصر، به مهمترین پیام سید و سالار شهیدان کربلا یعنی عبودیت لبیک می گویند و این فریضه بزرگ الهی را به جماعت اقامه می کنند.

 

همزمان با بیرجند،‌ عزاداران حسینی در یک هزار و ۳۴۰ نقطه استان خراسان جنوبی به اقامه نماز ظهر عاشورای حسینی میادین،‌ خیابان ها، بقاع متبرکه و تکایا پرداختند.

 

مراسم و آیین عزاداری روز عاشورا عصر امروز با برگزاری جلسات سخنرانی و مداحی و برگزاری تعزیه ادامه می یابد و شامگاه عاشورا نیز مراسم شام غریبان در اماکن مذهبی و تکایای استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1203745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha