تجدید پیمان مرزداران ولایتمدار آستارایی با شهدای کربلا

مرزداران مومن و ولایتمدار آستارایی با برگزاری مراسم عاشورای حسینی در جای جای این نقطه از کشورمان، با راه خونین شهدای کربلا و مکتب امام حسین(ع) تجدید پیمان کرده و به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در چنین روزی بود که نبرد ۷۲ تن که به عشق امام حسین (ع) به میدان آمدند با جبهه تا دندان مسلح کفر، محشری برپا کرد که از جنگ‌آورترین سرباز تا طفل ۶ ماهه قربانی حق طلبی شدند و این‌گونه بود که تاریخ وامدار عاشورا شد.

 

دهم ماه قیام و خون، یادآور روزی خونین کارزار بین حق و باطل است روزی که خون حق‌طلبان بر ریگزارهای داغ دشت کربلا نشست تا عاشورای حسینی برای همیشه بر تارک تاریخ بدرخشد و امروز دلدادگان سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش در شهر مرزی آستارا جلوه‌ای دیگر از شور و عشق را به منصه ظهور رساندند.

 

مردم مومن و عزادار مرزی ترین شهرستان استان گیلان همزمان با آزادیخواهان جهان و مردم مسلمان کشورمان طبق یک رسم دیرینه در مساجد، هئیت‌های مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها این شهرستان حضور یافته و به عزاداری پرداختند.

 

در این برنامه‌های عزاداری که همراه با زنجیرزنی و سینه‌زنی همراه بود، مداحان نوحه‌های سوگ‌انگیز به زبان فارسی و آذری سروده و مردم مومن و خداجوی بندر آستارا نیز در این مراسمات ضمن تجدید بیعت با راه خونین شهدای کربلا و مکتب امام حسین(ع) به یاد مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

 

مردم مومن و ولایی بندر آستارا ظهر امروز با شنیدن صدای اذان، سوگواری را با خواندن اشعار حزن انگیز در رسای اسرای کربلا و مصائب بازماندگان اهل‌بیت امام حسین (ع) و آتش‌زدن خیمه‌های مجازی به اوج غم بار خود رسانده و به یاد آخرین نماز ظهر سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نماز ظهر عاشورا را به امامت ائمه جماعات مساجد برگزار کردند.

 

همزمان با سالروز شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای آن حضرت، همچنین عاشقان زیارت کربلا و شیفتگان اهل‌بیت(ع) در این شهر مرزی با تهیه بسته‌های کمک معیشتی به یاری نیازمندان و اقشار کم درآمد جامعه شتافته و با این اقدام خداپسندانه‌شان ارادت خود را نسبت به شهدای دشت نینوا و خاندان پیامبر گرامی اسلام ابراز کردند.

 

سوگواری و عزاداری در جای جای بندر آستارا از جمله شهر لوندویل، دهستان‌های ویرمونی و حیران و روستاهای باغچه‌سرا، خشکه‌دهنه، جلال‌آباد و مناطق ییلاقی نشانه‌ای از پیوند مستحکم مردم این منطقه به ارزش‌های اسلامی است.

 

بستن پیشانی‌بندهای یا امام حسین(ع)، یا ابوالفضل‌العباس(ع)، یا حضرت علی اصغر(ع)، یا حضرت زینب(س)، یا حضرت رقیه(س)، یا حضرت علی اکبر(ع)، یا حضرت قاسم(ع) و پوشیدن لباس‌های سبز و مشکی منقش به نام این بزرگواران در بین نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از دیگر جلوه‌هایی بود که در سالروز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش مشاهده می‌شد.

 

سوگواری مردم مرزنشین بندر آستارا در جای جای کشور مورد توجه ویژه قرار داد و در ایام ماه محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی این شهرستان میزبان مهمانان بسیاری از مناطق مختلف کشور بود.

کد خبر 1203760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha