نماز ظهر عاشورا دراستان سمنان اقامه شد

به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین (ع) و یاران فداکار ایشان در صحرای کربلا، همزمان با ظهر عاشورا مردم ولایتمدار استان سمنان با تاسی از آن امام همام نماز اول وقت را اقامه کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان ، مردم نمازگزار و مؤمن و متدین استان سمنان در شهرها و روستاهای این دیار، در صفوف عاشقی ایستادند و یک بار دیگر با مولایشان تجدید پیمان کردند.

 

نماز ظهر عاشورا در حالی به در شهرها و روستاهای استان سمنان برگزار شد که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی از سوی مردم و عزاداران حسینی رکن اصلی و قابل توجه آن بود همچنین حضور جوانان در اقصی نقاط استان از جمله دیگر مواردی بود که به نماز ظهر عاشورای قومسیان جلوه‌ای دیگر داد همچنین خواندن زیارت عاشورا، تلاوت قرآن کریم از دیگر بخش‌های مراسم محوری ظهر عاشورا در نقاط مختلف استان سمنان بود.

 

عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، سرخه، آرادان، میامی و مهدی‌شهر امروز با حضور در صفوف به هم فشرده نماز ظهر عاشورا، بر ادامه راه شهدای کربلا تأکید و در ادامه، با عزاداری‌های زیبایی، یاد و خاطره بزرگ‌مردان دشت نینوا را گرامی داشتند.

 

عزاداران حسینی با اقامه نماز اول وقت نشان دادند که پیام نماز امام حسین(ع) را به درستی دریافته کرده و می‌دانند که محرم زمان بالیدن و خوب نگریستن است و در نالیدن و گریستن خلاصه نمی‌شود.

 

اجتماع بزرگ عاشورائیان سمنان نیز همراه با نماز ظهر عاشورا و اهتزاز پرچم متبرک امام حسین(ع) در مصلای بزرگ سمنان و با حضور هیأت‌های عزاداری و موکب‌ها برگزار شد.

 

در شهر سمنان نماز ظهر عاشورای حسینی به امامت حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان اقامه شد.

 

 

کد خبر 1203770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha