نجات ۱۷ گمشده در ارتفاعات تالش/ در نبود رسانه ها چراغ اطلاعات مردم خاموش بود

غلامی با بیان اینکه مهمترین وجه ممیزه انسان قرن ۲۱با زمانه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سال ۶۱ هجری قمری، ابزار رسانه است گفت: عوامل امدادی طی چهار ساعت توانستند ۱۷گمشده در ارتفاعات تالش را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز(دوشنبه،۱۷ مرداد) به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: مصادف‌ شدن روز گرامیداشت منزلت خبرنگاران با روز شهادت سیّد شباب أهل الْجنّة، سید الشهدا، حضرت امام حسین (ع)، مفاهیم عاشورایی را به میدان خطیر خبر و ارتباطات پیوند زده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: انسان قرن بیست و یکم در حالی در اوج پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری سیر می‌کند که مهمترین وجه ممیزه آن با زمانه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سال ۶۱ هجری قمری، ابزاری به نام «رسانه» است.

 

وی بیان کرد: چهارده قرن پیش و در نبود رسانه‌ها که چراغ اطلاعات برای مردم خاموش بود و اسلام در دستان یزید ملعون به نابودی نزدیک شده بود، شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و خطبه‌های شریکه الشهداء حضرت زینب(س) از مصائب واقعه عاشورا، همچون رسانه‌ای روشنگر، یزید ملعون را رسوا کرد تا اسلام و مکتب حسین بن علی (ع) برای همیشه زنده بماند.
 
غلامی در ادامه از نجات ۱۷ گمشده در محور اسالم به خلخال خبر داد و گفت: عوامل امدادی پایگاه ورگه دره تالش پس از اعزام به منطقه مذکور طی ۴ ساعت تلاش عملیات جست‌وجو توانستند گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

 

وی با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۲۱:۰۰ روز یکشنبه (۱۶ مرداد )به جمعیت هلال احمر اطلاع رسانی شد، افزود: وقتی این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد، دو تیم از پایگاه ورگه دره تالش به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جست‌وجو، گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

 

غلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، گفت: هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

 

غلامی تاکید کرد: به دلیل عدم آشنایی گروه های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعا عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

 

کد خبر 1203803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha