اردبیل در سوگ و ماتم عزای سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش / اقامه نماز ظهر عاشورا

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی دسته های عزاداری در سوگ و ماتم آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در سراسر استان اردبیل آن برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی دسته های عزاداری در سوگ و ماتم آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در سراسر استان اردبیل آن برپا شد.

 

روز گذشته همزمان با تاسوعای حسینی مراسم «شام پایلاما» (شمع گردانی) در مناطق مساجد و تکایای استان برگزار و مردم عزادار استان با حضور در مساجد در رثای شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) به سوگواری پرداختند.

 

همزمان با عاشورای حسینی نیز مراسم های شبیه خوانی و دسته های عزاداری در مناطق مختلف استان برپا و مردم استان در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

 

اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محل شهیدگاه اردبیل از دیگر برنامه های معنوی به مناسبت ظهر عاشورا بود که با شور خاصی با حضور عزاداران حسینی اردبیل برگزار شد، این آئین معنوی در سایر شهرها و مساجد استان نیز با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی به یاد آخرین نماز سید الشهدا (ع) برگزار شد.

 

آئین های ویژه ای نیز به مناسبت شام غریبان شهادت امام حسین (ع) و یارانش در مساجد و تکایای استان برگزار خواهد شد.

 

این مراسم ها تا روز سوم شهادت شهدای کربلا ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1203829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha