تجمع بزرگ عزادران  حسینی ملایر برگزار می‌شود

حجت الاسلام نجفی گفت: تجمع بزرگ عزاداران و هیئت های مذهبی ملایر به مناسبت سومین روز شهادت امام حسین(ع) و سالروز شهادت امام سجاد (ع)در خیابان خیام ملایر برگزار می‌شود.

«حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو خبرنگار شبستان در ملایر گفت: برنامه های اداره تبلیغات اسلامی ملایر امسال با همکاری هیئت های مذهبی و اقشار مختلف مردم و همکاری ادارات و نهادهادر دهه اول محرم به خوبی در سطح شهرستان برگزار شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر فضا سازی و سیاه پوش کردن شهر، محلات و خیابانها ،اعزام 160 مبلغ  به مناطق مختلف شهرستان ملایر در دهه اول محرم

و اعزام گروه های  تبلیغی نیز در ایام محرم در شهرستان حاضر در راستای جهاد تببین، قیام عاشورا و تببین فرهنگ و مکتب امام حسین(ع) و به مناطق محروم و روستاهای شهرستان و فعالیت 70 مداح در عزاداریهای شهرستان را از برنامه های انجام شده در دهه اول محرم در ملایر دانست.

وی فعالیت  230 هیئت مذهبی در شهرستان در مناطق شهری و روستایی، برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب با رعایت دستور العمل های بهداشتی  همایش « احلی من العسل »،  همایش شیر خوارگان حسینی نیز در 60 نقطه شهر.برگزاری ختم قرآن، ختم صلوات، کرسی های تلاوت قرآن ،  زیارت عاشورا ، روضه های خانگی ،  برنامه های مختلف در فضای مجازی و... نیز از برنامه های ا نجام شده  دهه اول محرم در سطح شهرستان ملایر توسط اداره تبلیغات اسلامی و و هیئت های مذهبی برشمرد.

حجت الاسلام نجفی در ادامه گفت: همزمان با سومین روز از سال روز شهادت امام حسین و شهادت امام سجاد(ع) تجمع بزرگ عزاداران و هیئت‌های مذهبی ملایر برگزار می‌شود.

وی افزود:  این مراسم روز چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح در خیابان خیام ملایر و از ۵ مسیر شامل مسیر میدان امام حسین (ع)میدان آزادگان، میدان مادر، خیابان شهید رجایی و میدان عارف با مقصد خیابان خیام برگزار می شود.

نجفی افزود:این برنامه  با حضور مسئولان ، هیئت های مذهبی و اقشار مختلف مردم با مداحی مداحان برجسته شهرستان برگزار می شود

 وی یادآور شد: این تجمع همراه با پویش عکس خانوادگی با اهدای ۱۴ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات  خواهد بود که  در ایام اربعین حسینی برگزیدگان آن معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام نجفی در بخش دیگری از سخنانش به گذشت اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان پس از 5 سال در شهر ازندریان همزمان با روز تاسوعای حسینی اشاره کرد و افزود: وی اضافه کرد:این اقدام ارزشمند و ستودنی با حضور امام جمعه شهر ازندریان و مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر و هیئت عزادان حسینی  در منزل خانواده مقتول  انجام شد.

ووی گفت: 5 سال پیش به دلیل نزاع بین دو جوان جوان 20 ساله توسط یک ج ان 30 ساله  به قتل رسید وحکم قصاص برای قاتل صادر شده بود.

 وی اضافه کرد:این اقدام ارزشمند و ستودنی با حضور امام جمعه شهر ازندریان و مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر و هیئت عزادان حسینی  در منزل خانواده مقتول  انجام شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  گفت: این اقدام ارزشمند برگرفته از معرفت و اعتقادات مردم   به مولا و ارباب این ماه حسین بن علی(ع) است که از خطای  حرابن ریاحی گذشت کرد.

 

کد خبر 1203918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha