برگزاری عزاداری دهه نخست محرم  در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام  دهدشت

حجت‌الاسلام مومنی شاد گفت: مراسمات عزاداری دهه نخست محرم در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «قاسم مومنی شاد» ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیئت امنا، مرکز افق، خدام و همه زحمت‌کشان بقاع متبرکه، گفت: مراسمات عزاداری دهه نخست ماه محرم در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه برگزار شد.


معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ولایت مداری و در کنار آن بصیرت افزایی از آموزه های مهم واقعه عاشورا به شمار می رود که باید در آن تعمق کنیم.

 
وی ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با قیام خود درس های زیادی به ما آموخت و موجب شدند تا امت اسلامی نجات یابد.

 
حجت‌الاسلام مومنی شاد گفت: از واقعه کربلا باید درس بگیریم که هیچ گاه از ریسمان امامت و ولایت دست برنداریم، در غیر این صورت متضرر شده و در مسیر سعادت قدم برنخواهیم داشت.

 
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ بهانه ای از ما برای اینکه پای ولایت نایستیم، پذیرفته نیست و اگر این کار را انجام دهیم، مانند همان قشری خواهیم بود که به بهانه های مختلف نظیر زن و فرزند، مال و قوم و عشیره، امام حسین علیه‌السلام را در واقعه عاشورا تنها گذاشتند.

 
حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد با اشاره به فلسفه آفرینش انسان از سوی خداوند متعال، اظهار داشت: بندگی کردن یعنی آنچه که خداوند خوب و نیک می داند انجام دهیم و آنچه که خدا نا زیبا می بیند ترک کنیم که این مهم را در حرکت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش در قیام عاشورا به خوبی مشاهده می کنیم.


وی با بیان اینکه انبیاء و ائمه چراغ راه هدایت بشر هستند، تصریح کرد: بهانه خلقت ما نیز طبق همین آیات مبارک قران کریم وجود حضرت رسول (ص) است و خداوند برای راهنمایی ما پیامبران و ایمه اطهار (ع) را مربی و راهنما قرار داد تا مسیر را گم نکنیم.

 
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، افزود: باید توجه داشته باشیم که فلسفه قیام اباعبدالله (ع) دو علت اصلی دارد که نخست بیان دلیل خلقت و دوم احیای بهانه خلقت که همانا زنده نگه داشتن دین خدا و رسالت و سنت پیامبر اکرم (ص) است.

 
حجت الاسلام قاسم مومنی شاد گفت: امام حسین علیه السلام فرموده اند «من برای هوای نفس و پست مقام قیام نکردم، بلکه قیام کردم تا امور امت جدم را اصلاح کنم و امر به معروف نهی از منکر کنم و سیره جدم را احیا نمایم».

 
وی گفت: امام حسین علیه السلام به کربلا آمد تا بگوید مسیر ولایت و امامت جانشین پیامبر مسیر کمال انسانی است و اگر به کربلا نمی آمد و قیام نمی کرد، امر امام و ولی از بین می رفت.

کد خبر 1203951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha