عاشورا در لندن /تجمع  شیعیان عزادار امام حسین (ع) در «هاید پارک»

صدها نفر از لندنی‌ها در «هاید پارک» در مرکز پایتخت بریتانیا گرد هم آمدند تا یاد امام حسین (ع) که همراه با ۷۲ تن از یارانش در کربلا به شهادت رسید را گرامی بدارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صدها نفر از لندنی‌ها در «هاید پارک» در مرکز پایتخت بریتانیا گرد هم آمدند تا یاد امام حسین (ع) که همراه با 72 تن از یارانش در کربلا به شهادت رسید را گرامی بدارند.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم در این باره گفت:این حادثه تلخی بود که سال ها پیش رخ داد، اما تأثیر موضع اخلاقی امام حسین(ع) فراتر از زمان و مکان بوده است و طنین آن تا همین لحظه هم احساس می شود.

یکی دیگر از شرکت کنندگان نیز گفت: این فقط عزاداری نیست که مردم را در اینجا متحد کرده است ،این گردهمایی فرصتی سالانه برای به اشتراک گذاشتن میراث امام حسین در همه دنیاست.

در این مراسم سخنرانی هایی درباره فلسفه حضور امام حسین (ع) در میدان جنگ برای ایستادگی در برابر ظلم و اجرای عدالت ایراد شد.

بسیاری از مساجد در انگلیس نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای میزبان عزاداران حسینی بودند تا به این ترتیب نام و یاد امام حسین (ع) را در این کشور و در سراسر دنیا زنده نگه دارند.

مرکز اسلامی انگلیس واقع در لندن از جمله مراکزی بود که برنامه هایی را در دهه اول محرم با پذیرایی از عزاداران حسینی و اجرای مراسم سوگواری برگزار کرد.

ابن مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز با حضور جمع کثیری از عزاداران برگزار شد و سخنرانی درباره امام حسین (ع) و یارانش که در کربلا به شهادت رسیدند به زبان انگلیسی برگزار شد.

کد خبر 1204012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha