مسئولان برای گفتمان سازی فرهنگ امر به معروف تلاش کنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید برای گفتمان سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی آحاد جامعه است.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث رعایت امر به معروف و نهی از منکر توسط مسئولان در امور اجرایی گفت: وجود مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) بزرگترین درس تاریخ بشریت را در مقابله با ناهنجاری ها و فسادها در تاریخ ثبت کرد. احیای امر به معروف که بالاترین آن مبارزه با حاکمان جور و فساد است در وجود امام حسین (ع) تبلور پیدا کرد و مصادیق آن این آیه معروف شد که «اگر عده ای باشند که دین خدا را یاری نکنند، خدا افرادی را خواهد آورد که از دین اش پاسداری کنند».

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه که در درس و اندیشه امامین انقلاب هم امام خمینی (ره) و هم مقام معظم رهبری است تلاش برای مبارزه با فساد در همه ابعاد است. هم امام هم مقام معظم رهبری به ما یاد دادند که راز و رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که با کژی ها، فسادها و ناهنجاری ها مقابله کنیم.

 

وی بیان کرد: امر به معروف وظیفه شرعی و هم قانونی آحاد جامعه است اما در این راستا مسئولان یک وظیفه فراتر دارند. مسئولان علاوه بر اینکه یک وظیفه شخصی، شرعی و قانونی دارند، وظیفه اجتماعی متناسب با قانون اساسی متوجه آنهاست و آن احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی ادامه داد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که به یک گفتمان جمعی تبدیل شود با خود امر به معروف و نهی از منکر متفاوت است. باید تلاش کنیم فرهنگ حراست و حمایت از خوبی ها و مقابله با کژی ها به یک گفتمان ملی تبدیل شود. بد توسط هر کسی اتفاق بیفتد، بد است. همه باید حساس باشیم و نسبت به کژی ها مخالفت کنیم و باید خوبی ها را ترویج کنیم.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان علاوه بر اینکه مسئولیت شخصی دارند، مسئولیت قانونی و اجتماعی دارند و آن تلاش برای گفتمان سازی این فرهنگ است که باید نهادینه شود.

 

 

کد خبر 1204019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha