«جهاد تبیین» بخش بزرگی از رسالت خبرنگاران است

فلاح لاله زاری «جهاد تبیین» را بخش بزرگی از رسالت خبرنگاران دانست و بر همگانی کردن مفهوم این جهاد توسط فعالان رسانه ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و فعالان رسانه ای این استان، مصادف شدن ۱۷ مرداد امسال با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را مورد اشاره قرارداد و گفت: این همزمانی با توجه به رسالت خبرنگاران در تبیین فرهنگ عاشورا و به ویژه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و رسالت خبرنگاران را سنگین تر می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، روز خبرنگار را یادآور رشادت ها و حماسه آفرینی های این قشر فرهیخته دانست و گفت: خبرنگاران، سفیران صادق و راویان صدیق همواره در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی، اهتمام می‌ورزند و تلاش ها و فعالیت های آنها قابل تمجید و ستایش است.

 

وی با بیان اینکه ۱۷ مرداد ماه یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع رسانی شهید «محمود صارمی»، شهید گرانقدری که فراقش بهانه ای شد برای گرامیداشت روز خبرنگار و روزی از جنس حرمت و عشق به قلم است اضافه کرد: روز خبرنگار روز تجلیل از پیشگامان فرآیند اطلاع رسانی و روز پاسداشت تلاشهای صادقانه و روز تجلی هنر در تبلور آثار دینی، ارزشی و ملی است.

 

فلاح لاله زاری با اشاره به اینکه این استان در زمینه رسانه‌ای و در شاخص مجوز به رسانه، رتبه دهم کشور را دارد و این نشان از فعالیت رسانه‌ها در این استان است، اظهار کرد: ۵۲ درصد از فعالان رسانه‌ای دارای مجوز در استان سمنان بانوان هستند و این نشان از نقش این قشر در عرصه اطلاع رسانی دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۲۷۰ خبرنگار در استان سمنان وجود دارد که ۱۰۱ نفر عضو خانه مطبوعات هستند، تاکید کرد: مابقی خبرنگاران نیز به عضویت خانه مطبوعات در بیایند چرا که اگر همه عضو این خانه باشند، کار ارشاد نیز تسهیل می‌شوند از سوی دیگر گروهی از خبرنگاران عضو انجمن خبرنگاران استان نیز هستند و ما فعالیت این دسته را نیز به رسمیت می‌شناسیم.

 

به دلیل همزمانی ۱۷ مرداد با روز عاشورای حسینی، آیین های گرامیداشت روز خبرنگار امسال در شهرهای سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، شاهرود و میامی زودتر از این تاریخ برگزار و یاد و خاطره شهیدان خبرنگار و نیز تلاش ها و فعالیت های خبرنگاران این استان ارج نهاده شد.

کد خبر 1204043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha