پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار

صفدری همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین پیامی را به مناسبت روز خبرنگار صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار و تقارن آن با شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح ذیل می باشد:

 

صلی الله علیک یا ابا عبدالله(ع)

 

روایتگری قیام عاشورا آنقدر مهم و ارزشمند بود که اگر به خوبی اتفاق نمی افتاد، همه پیام ها، عبرت ها و درس های ژرف و وسیع این رخداد عظیم درک و فهمیده نمی شد و امروز نشانی از اسلام و انسانیت و آزادگی نبود.

 

روایت درست، حکیمانه، خردمندانه و با اقتدار عقیله بنی هاشم (س) سبب شد آموزه های عاشورا به خوبی بدرخشد و چشم ها را خیره کند و جان های تشنه را سیراب و مکتب عاشورا را تا ابد، زیر نور پرفروغ امامت و ولایت که خورشید حیات طیبه هستند درخشان و زنده نگه دارد و راه درست زیستن را بیاموزد و فروخفتگان را بیدار و عاشقان را به سمت حسین (ع) راهنمایی کند. این آیینه ایست گرانسنگ برای راویانی که امروز در سنگر روایت و تبیین، با قلم، فکر و اندیشه خویش حماسه می آفرینند و بصیرت و مقاومت و دشمن شناسی را در تحلیل ها و آثار خویش می گنجانند.

 

امروز روز بزرگترین حادثه تلخ تاریخ است "لقد عظمت الرزیه و جلت و عظمت المصیبه" که در تاریخ شمسی با روز خبرنگار مصادف شده است، روزی که یاد و خاطره شهید صارمی عزیز گرامی داشته و روز بزرگداشت و تکریم جهادگران میدان مبارزه "رسانه و تبیین" است. و چه زیباست تقارن رسالت حماسی عاشورا و رسالت اهالی قلم و رسانه در روزگاری پر از شباهت ها و عبرت ها.

 

عاشورا به همت زینب کبری (س) زنده ماند  و این انقلاب با همت شما  و جهادگران عرصه رسانه به خوبی معرفی، ماندگار و تثبیت خواهد شد.

 

حضور حماسی، شجاعانه و زینب گونه شما بزرگواران را در عرصه این رسالت سترگ از خداوند منان خواهان و خواستارم.

 

علی صفدری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه

کد خبر 1204053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha