گویش های محلی در جشنواره فجر تا فجر  بیشتر استفاده شود

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: ما فقر گویش در شعر داریم، لذا ضروری است که شهرستان هایی که گویش محلی دارند با گویش خود در این جشنواره شرکت کنند و اهتمام لازم برای حضور افراد با گویش های محلی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «امرالله سبحانی نیا» امروز سه شنبه (18 مرداد) در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فرهنگی هنری فجر تا فحر با موضوع نماز با اشاره به آیه ای از قرآن در مورد انسانهایی که به دلیل گناه مسخ شده اند؛ بیان کرد: این حداقل مسخ شدن برای این انسان ها است اما هدف قرآن از مسخ شدن برخی انسان ها خارج شدن برخی انسان از انسانیت می باشد که این مسخ شدن خطرناک است.

رئیس ستاد اقامه نمار خراسان رضوی با اشاره به واقعه عاشورا و سربریدن امام حسین (ع) توسط شمر و پاره کردن گوش دختر حضرت توسط سپاه دشمن برای درآوردن گوشواره؛ گفت: همه اینها نشان دهنده این است که آنها مسخ شده بودند.

وی در ادامه به جشنواره استانی فجر تا فجر اشاره کرد و افزود: در شهرستان ها با گویش های محلی نوحه و شعر می خوانند اما ما فقر گویش در شعر داریم، لذا ضروری است که شهرستان هایی که گویش محلی دارند با گویش خود در این جشنواره شرکت کنند و اهتمام لازم برای حضور افراد با گویش های محلی صورت گیرد؛ همچنین از طریق ارتباط با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهد کودک ها در حوزه شعر کودک، ورود جدی تری داشته باشیم؛ ما شعر کودک داریم اما بسیار کم است.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه شیوه های انتقال مفاهیم و معارف نماز بسیار مهم است؛ اظهار داشت: شیوه های نوینی در آموزش نماز، قصه گویی و ... وجود دارد که باید این را مد نظر قرار دهیم؛ این شیوه ها می تواند تاثیر بسزایی در جامعه هدف داشته باشد.

وی بیان کرد: خراسان رضوی علاوه براینکه باید در تعداد آثار ارسالی به جشنواره پیشگام باشد، در تنوع و کیفیت آثار نیز باید پیشگام باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1204097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha