پایان اختلاف ۱۵ ساله ۲ خانواده بزرگ با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم»

نجفی الموتی گفت: با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» اختلاف ۱۵ ساله ۲ خانواده بزرگ در بخش کوهین از توابع قزوین با صلح و سازش پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، «محمدرضا نجفی الموتی» بیان کرد: این 2 خانواده بزرگ 15 سال بر سر موضوعات ملکی اختلاف داشتند و همین امر موجب وقوع منازعات متعدد میان اعضای خانواده و تشکیل پرونده های مختلف کیفری و حقوقی در مراجع قضایی شده بود.

 

رئیس حوزه قضایی بخش کوهین افزود: در ایام ماه محرم و در راستای «به عشق حسین (ع) می بخشم»؛ با همراهی اعضاء شورای حل اختلاف و شورای شهر بخش کوهین جلسه صلح و سازشی میان بزرگان این 2 خانواده برگزار شد و در نهایت با گذشت و مصالحه، اختلاف 15 ساله این 2 خانواده پایان یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: با صدور احکام قضایی فصل خصومت له یا علیه طرفین صورت می گیرد و شاید این شیوه مورد قبول یک طرف از اصحاب دعوا قرار نگیرد و گاهی موجب کینه ‌توزی شود و برکات مصالحه به دست نیاید، اما در صلح و سازش، جلب رضایت طرفین دعوا اهمیت دارد و به همین خاطر ایجاد صلح و سازش و فصل خصومت با مصالحه از حیث روانی اثرگذار است و در دستور کار جدی حوزه قضایی بخش کوهین قرار دارد.

کد خبر 1204201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha