گزارشی از برگزاری مراسم عاشورای حسینی در کشورهای اسلامی

مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا در کشورهای مختلف اسلامی از جمله سوریه، یمن، عراق و بحرین برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: شیعیان مسلمان در کشورهای مختلف اسلامی در روز عاشورا با برپایی مجالس و مواکب حسینی به ذکر سوگواری شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) پرداختند.

 

عراق

میلیون ها عراقی روز سه شنبه مراسم عاشورای حسینی را در شهر کربلا برگزار کردند و به ذکر سوگواری پرداختند. آستان مقدس عباسی و حسینی شاهد مملو جمعیت زائران عزادار بود که از شهرای مختلف عراق به این مکان آمده بودند.

 

عزاداران حسینی در این روز با در دست داشتن پرچم های حسینی این مراسم را احیا کردند و سوگواری کردند. میلیون ها نفر از شهرها و کشورهای اسلامی و عربی برای حضور در مراسم به کربلا آمده بودند.

 

سوریه

مسلمانان سوری و زائران از مناطق مختلف در روز عاشورا به محله الامین آمدند و در مقام سیده زینب (ع) در مدرسه سید محسن الامین سوگواری کردند. مردم سوریه با برپایی مجالس حسینی و ذکر مقتل خوان در این روز به عزاداری پرداختند.

 

جمع گسترده ای از پیروان اهل بیت(ع) در این مراسم در روز عاشورای حسینی در سوریه حضور داشتند.

 

بحرین

 

هزاران نفر از شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) با حضور در حسینیه ها در مناطق مختلف منامه در روز عاشورا مراسم سوگواری برگزار کردند.

 

یمن

مراسم روز عاشورای حسینی با حضور شیعیان یمن در صنعا و استان های دیگر یمن برگزار شد و مردم در خیابان ها به ذکر سوگواری پرداختند.

 

ترکیه

هزاران نفر از پیروان اهل بیت(ع) در روز عاشورا در مجالس حسینی در هر استانبول ترکیه شرکت کردند.میدان هالکالی مملو از جمعیت عزادار بود که با در دست داشتن پرچم های سیاه و پلاکاردهای حسینی، شعار «لبیک یا حسین» سر دادند.

 

اداره وقف جعفری استانبول این مراسم را ترتیب داده بود و سیاستمداران و اعضای پارلمان و نمایندگانی از موسسات دینی و مدنی در این مراسم حضور داشتند.

 

پاکستان

مراسم عاشورای حسینی در حسینیه های شهرهای مختلف پاکستان نیز برگزار شد و در کشمیر، کراچی و پیشاور این مراسم به صورت برجسته ای برگزار شد و عزاداران حسین به ذکر مصیبت پرداختند.

 

هند

شیعیان مسلمان در هند نیز در روز عاشورای حسینی مواکب به راه انداختند و با برپایی مجالس حسینی به ذکر سوگواری پرداختند.

 

شهرهای سرینگر، کشمیر و احمد آباد نیز شاهد برگزاری مراسم عاشورای حسین بود و به ذکر مصیبت پرداختند.

 

فاطمه عالیشاهی

کد خبر 1204257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha