آمادگی بنیاد مسکن گلستان برای تامین مسکن اصحاب رسانه

حسینی از آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان برای تامین مسکن اصحاب رسانه این استان خبر داد.

«سیدمحمد حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: آمادگی داریم در راستای تأمین مسکن اصحاب رسانه در بخش روستاها در دو بخش خودمالکی و روش بنیاد ساخت اقدام کنیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: خودمالکی متعلق به کسانی است که زمین در یکی از روستاهای استان داشته باشند و بنیاد مسکن هم تهیه نقشه های اجرایی را انجام می‌دهد و هم تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد و ضمانت زنجیره ای را انجام می دهد و هم از محل تسهیلات تکمیلی بانک مهر کمک بگیریم تا واحدهای خودمالکی آنها را تکمیل کنند.

 

وی ادامه داد: روش بنیاد ساخت متعلق به کسانی است که در روستاهایی که تمایل دارند سکونت داشته باشند و روستاهایی که به آنها تعلق داشته و خود یا یکی از اعضای خانواده آنها به آن روستا تعلق دارند می توانند در روش بنیاد ساخت شرکت کنند.

 

حسینی اظهارداشت: روش بنیاد ساخت متعلق به کسانی است که زمین و واحدهای مسکونی در آن روستاها متعلق به خود نداشته باشند و بنیاد در این  روستاها درخواست زمین در پروژه های انبوه سازی تعریف می کند و می تواند یک واحد را در اختیار این افراد قرار دهند که به صورت تک واحدی یا دو واحدی ساخته می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: بنیاد مسکن ضمن تامین زمین با قیمت تمام شده دولتی و تهیه نقشه‌ها، تسهیلات ارزان قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی به علاوه تسهیلات تکمیلی 50 و 30 میلیون تومانی ارزان قیمت برای آنها در نظر گرفته است و ساخت مسکن هم تا مرحله آماده و سفت کاری انجام می شود و کمتر از ۱۸ ماه به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: بنیاد مسکن آمادگی دارد با تهیه بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه و ارسال آن از سوی ارشاد و تحویل به این اداره کل و برگزاری جلسات برنامه ریزی برای سال اول را در سال نهضت ملی مسکن داشته باشیم تا در حوزه روستایی تقاضاهایی که اهالی رسانه داشته باشند انجام شود.

 

حسینی گفت: در همین راستا با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مذاکره ای صورت گرفت و قرار شد در هفته آینده جلسه کارشناسی در همین خصوص برگزار شود تا بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه امضا و جامعه هدف مشخص و ثبت نام صورت بگیرد.

 

کد خبر 1204295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha