خبرنگاران نیازمند حمایت‌های مالی هستند/ حمایت از حوزه فرهنگ و هنر فراسازمانی است

ثقتی با بیان اینکه قشر کم برخوردار خبرنگاران نیازمند حمایت‌ هستند گفت: اکثر فعالان رسانه‌ای گیلان چهره فرهنگی داشته و تحصیلکرده‌اند اما از حیث حمایت‌های مالی و معنوی در مضیقه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌رضا ثقتی» امروز (چهارشنبه، ۱۹ مرداد) در دیدار با رئیس شعب بانک ملی با هدف پیگیری و رفع مشکلات خبرنگاران گیلان اظهار داشت: بدون شک برای پیگیری امورات فرهنگی خاصه در حوزه فرهنگ و هنر و‌ کتاب و کتابخوانی به پشتوانه مالی و اعتباری نیاز داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نذر کتاب را یکی از این حرکت‌های فرهنگی مؤثر در سطح جامعه دانست و عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همه استان‌ها ابلاغ کرده که عملکرد مدیران ارشاد اسلامی به عنوان مدیران ارشد مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 

ثقتی بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای ارتقاء فرهنگ و هنر استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: جامعه خبرنگاران ما به لحاظ حمایت‌های مادی و معنوی از قشر کم برخوردار محسوب می‌شوند از طرفی قانونگذار هم در این رابطه سازوکاری را برای حمایت از این قشر تعریف نکرده است.

 

وی اقدامات رفاهی و بیمه کردن خبرنگاران را از جمله کارهای انجام شده توسط وزارت ارشاد اسلامی ذکر کرد و گفت: در استان گیلان بیش از هزار و ۱۰۰ فعال رسانه‌ای داریم و در کل  ۴۳۵ رسانه ثبت شده در گیلان وجود دارد که نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری همایش ویژه تجلیل از خبرنگاران در ۳۰ مرداد با حضور آیت الله «فلاحتی» نماینده ولی فقیه و «عباسی» استاندار گیلان خبر داد و ابراز داشت: خبرنگاران قشری واقعا زحمتکش و بدون ادعا محسوب می‌شوند که همیشه پای کار بوده و هستند. 

 

ثقتی اعطای تسهیلات کم بهره بانک ملی به خبرنگاران بر اساس قوانین بانک را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و ادامه داد: در ستاد مقابله با کرونا عرض کردم که در اوج بحران اپیدمی کرونا زمانی که برخی مدیران به علت ترس از منزل خارج نمی‌شدند، همین خبرنگاران حتی در آرامستان رشت و در زمان تدفین فوت شدگان ناشی از کرونا حاضر می‌شدند و خبر تهیه می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران با مطالبه گری خود و انتقال اخبار به ریاست جمهوری باعث شدند بعضی از صنایع تعطیل شده استان گیلان مجدد احیا شود یادآور شد: احیا کارخانه صنایع ابریشم گیلان، رشت الکتریک و کارخانه پوشش از جمله این واحد‌های صنعتی احیا شده به همت خبرنگاران استان گیلان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان گیلان متعهد هستند و بیشتر فعالان آن چهره فرهنگی داشته و تحصیل کرده‌اند اما از حیث حمایت‌های مالی و معنوی در مضیقه هستند بنابراین ارشاد اسلامی گیلان اقداماتی مانند تقویت سوبسیدها، گسترش صندوق اعتباری هنر و اقدامات اینچنینی را در دستور کار قرار داده اما واقعا یک دست صدا ندارد و زیرا حمایت مطلوب از حوزه فرهنگ و هنر فراسازمانی است. 

 

 

کد خبر 1204328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha