برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در یونان

شیعیان مقیم آتن از آغاز ماه محرم در محافل سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام حضور پیدا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، مراسم سوگواری دهه نخست ماه محرم در یونان، با توجه به کاهش محدودیت های ناشی از ویروس کرونا نسبت به سال گذشته به صورت گسترده تری برگزار شد. شیعیان مقیم آتن از آغاز ماه محرم در  محافل سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام حضور پیدا می کنند. عمده مراسم های ماه محرم توسط براداران پاکستانی و افغانستانی برگزار می­شود. عزاخانه گلزار زینب، امام بارگاه جعفریه، مهدیه افغانستانی ها و عزاخانه بی بی زینب شهر تیوا طی این ده شب و ظهر تاسوعا و عاشورا میزبان سوگوران حسینی بودند.

همچنین عصر روز نهم ماه محرم راهپیمایی باشکوهی توسط انجمن شیعیان یونان و با حمایت این نمایندگی در مرکز شهر آتن برگزار گردید. در این راهپیمایی که ساعت ۵ عصر از میدان آمونیا آغاز شد عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین با سینه زنی و نوحه خوانی مسیر میدان آمونیا تا میدان سینداقما را پیاده پیمودند. طی این مسیر نوحه سرایی به زبان‌های فارسی، عربی و اردو انجام گرفت. سپس عزاداران حسینی در میدان سینداقما، اصلی ترین میدان آتن و مقابل پارلمان یونان به سینه زنی پرداخته و در نهایت مراسم با خواندن زیارت وارث پایان یافت.

 
   

علاوه بر آن مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام در محوطه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور اعضاء سفارت و تعدادی از ایرانیان مقیم در شب تاسوعا و شب و ظهر عاشورا برگزار گردید.

کد خبر 1204345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha