پخت نان محلی و تدارک مفصل برای کودکان در موکب  انصار المهدی (عج) بچه‌های مسجد

کعبی گفت: موکب انصارالمهدی (عج) به همت بچه‌های مسجد حضرت سیدالشهداء(ع) به صورت ویژه برای کودکان برنامه قصه‌گویی، نقاشی، مسابقات فرهنگی و هنری و توزیع اسباب‌بازی در مسیر پیاده روی اربعین اجرا می‌کند.

«جلال کعبی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون امام حسین (ع) مسجد حضرت سیدالشهداء (ع) در شهرستان شادگان استان خوزستان جزو کانون های فرهنگی هنری بسیار فعال در سطح این شهرستان است، اظهار کرد: بچه های این کانون مسجدی در طول ویژه برنامه های متنوع خوبی برگزار می کنند و در جذب کودکان و نوجوانان و جوانان و تعامل با دستگاه های مختلف در سطح این شهرستان بسیار موفق عمل کرده اند.

 

خدمت به زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین

مسئول موکب انصارالمهدی (عج) شهرستان شادگان افزود: ما همیشه آروز داشتیم تا خدمات خود را بیشتر و متنوع تر کنیم تا اینکه در سال 1395 با تلاش بچه های کانون امام حسین (ع) مسجد حضرت سیدالشهداء (ع) و حمایت های شهردای و اداره کل ارشاد توانستیم، موکب انصارالمهدی (عج) را تاسیس کنیم.

 

وی اضافه کرد: موکب انصارالمهدی (عج) در سال اول در سطح شهرستان شادگان در ایام اربعین و محرم به عزاداران حضرت اباعبدالله (ع) خدمت رسانی کرد و خیلی زود آرزوی ما برای خدمت به زائران امام حسین (ع) در مسیر پیاده روی اربعین برآورده شد و توانستیم در کشور عراق مستقر شویم.

 

کعبی گفت: امسال به همت بچه های کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) و برخی دیگر از اعضای کانون های دیگر شهرستان شادگان، به مدت ۱۰ روز در مسیر پیاده روی اربعین حسینی به زائران حضرت اباعبدالله (ع) خدمت رسانی می کنیم.

 

خدمت‌رسانی ویژه موکب انصارالمهدی (عج) به کودکان  

وی ادامه داد: موکب انصارالمهدی (عج) ویژه برنامه های مختلف برای گروه های سنی مختلف دارد و به صورت ویژه تر برای کودکان برنامه قصه گویی، نقاشی، مسابقات فرهنگی و هنری و توزیع اسباب بازی دارد. توزیع شرینی و شکلات و بستنی نیز میان کودکان در این موکب صورت می گیرد.

 

مسئول موکب انصارالمهدی (عج) شهرستان شادگان گفت: پخت نان محلی از برنامه های دیگر ما در موکب انصارالمهدی (عج) است که همه روزه حداقل دو هزار قرص نان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی طبخ و میان عزاداران و زائران حضرت سیدالشهدا (ع) توزیع می شود.

 

سایر خدمات موکب انصارالمهدی (عج) به زائران حضرت ارباب  

وی ابراز کرد: موکب انصارالمهدی (عج) در حوزه پزشکی، امانت داری، سخنرانی مذهبی، مداحی، قرائت زیارت عاشورا و محفل انس با قرآن، برنامه ریزی خوبی دارد که در مسیر پیاده روی اربعین با حضور قاریان و سخنرانان و مداحان مشهور کشوری و استانی برگزار می شود.

 

کعبی در ادامه با بیان اینکه در راستای سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری درباره مهمان بودن ایرانیان در کشور عراق، گفت: ما مردم عراق را میزبان خود می دانیم و قطعا بچه های مسجدی نیز با همین رویکرد در مسیر پیاده روی اربعین به زائران امام حسین (ع) خدمت می کنند. ما در همین راستا از ظرفیت آشنایی با زبان عربی برای تعامل و افزایش مودت و محبت میان ایرانیان و مردم کشور عراق استفاده خواهیم کرد. اربعین ظرفیت عظیمی برای افزایش همدلی و وحدت میان مسلمانان از نقاط مختلف جهان و به ویژه مردم کشورهای همسایه در خاورمیانه از جمله ایران و عراق است.

کد خبر 1204368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha