واقعه عاشورا حرکت در مسیر مشیت الهی است

حجت الاسلام رضا پور با بیان اینکه واقعه عاشورا حرکت در مسیر مشیت الهی است، گفت: حضرت زینب سلام شهادت امام حسین ع را زیبایی تصویر کرد چرا که شهادت برادر را در بستر «مشیة الله » و همسو با «خواست خدا» می دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمدعلی رضاپور» امروز( ۱۹مرداد) در جمع عزاداران حسینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران  با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها پاسخ توحیدی را به جای سخنوری دیپلماتیک برگزید، اظهار کرد: زینب کبری سلام الله علیها در مواجه با عبیدالله بن زیاد فرمودند ما رایت الا جمیلا. جز زیبایی چیزی ندیدم . 

 

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه زینب سلام الله علیها در مدار عشق از دایره گلایه مندی خارج شد، گفت:حضرت زینب کربلا را به زیبایی تصویر کرد. 

 

وی به کتاب های سید مهدی شجاعی اشاره و بیان کرد: رهبری از این نویسنده به عنوان مقتل نویس روایی یاد می کنند. 

 

حجت الاسلام رضاپور با بیان اینکه در نوشته های این نویسنده به درستی قیام عاشورا و ادب و وفاداری امام حسین عليه السلام و یاران آن حضرت تصویر شده است، گفت: تنها فردی که تمام عاشورا حتی ثانیه ای معطل نشد حضرت علی اکبر عليه السلام بود. 

 

وی با بیان اینکه امام حسین عليه السلام در صحنه کربلا خانواده خود را به ادب و مهربانی خطاب می کردند، افزود: درس ادب را باید از این خانواده بیاموزیم. 

 

حجت الاسلام رضاپور با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها السلام زمان که عمرسعد قصد بریدن سر امام حسین عليه السلام داشت به او نهیب زد و فرمود در دنیا خاک بررسی برایت همین بس که صدای من را شنیدی، گفت: در دایره عرفان زینب به شهادت رسیدن امام حسین عليه السلام در حد و اندازه خدا نیست. 

 

وی با بیان اینکه شاعرانه ترین ادبیات دنیا متعلق به عاشورا و امام حسین عليه السلام است، افزود: زیبا شناسی کربلا مورد توجه هنرمندان، نویسندگان و شعرا باشد. 

 

حجت الاسلام رضاپور با اشاره به زیبایی های کربلا گفت: حضرت زینب سلام الله علیها با صبری جزیل شهادت بیست نفر از نزدیکترین افراد خانواده خود را به چشم دید، مصیبت های جانکاه و مناظر دلخراش ناشی از شکنجه های روحی و جسمی اسرا را در طول سفر تحمل کرد و در تکمیل حرکت عاشورا تلاش نمود و با بیان خطبه هایی در اوج بلاغت، پیام شهادت را ابلاغ کند. 

کد خبر 1204382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha