افزایش جمعیت نیازمند كار جهادی است

سلگی گفت: مطابق منویات مقام معظم رهبری خانواده‌ها و مسئولین باید زوج های جوان را ترغیب به فرزندآوری كنند و به صورت جهادی در بحث افزایش جمعیت كار كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «روح الله سلگی» امروز(۱۹مرداد)در کارگروه جمعیت و خانواده که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران آن حضرت با اشاره به اینکه باید در بحث جمعیت باید از سوی این کارگروه بسته های حمایتی دولت به سمع ونظر مردم برسد،‌ اظهار کرد: صداو سیما نسبت به معرفی فعالیت های دولت در بخش حمایت از خانواده برای افزایش جمعیت و تشویق به فرزندآوری اهتمام داشته باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به همکاری مشترک استانداری با دانشگاه مازندران برای دانش بنیان شدن فعالیت های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد وگفت: مطابق آمار بیشتر استان های محروم کشور در بحث فرزندآوری رتبه های اول کشور را دارند و اینکه در مازندران خانواده ها به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از فرزندآوری سرباز می زنند بهانه تراشی است.

 

وی با بیان اینکه میانگین سنی جمعیت ایران روبه پیری است، افزود: باید پنجره جمعیتی مازندران باید تا ۱۰سال آینده به نرخ ۲.۲برسد تا در تله جمعیتی گرفتار نشویم.

 

سلگی با بیان اینکه ۱۱درصد جمعیت کشور بالای ۶۰سال است و طی ۲۵سال آینده به ۳۰درصد می رسد یعنی از هر سه ایرانی یک نفر بالای ۶۰سال است،‌ گفت: باید در راستای لبیک به دغدغه های رهبری به فکر افزایش جمعیت باشیم.

 

وی با بیان اینکه با کاهش جمعیت جوان در بحث تامین نیروی کار نیز دچار چالش می شویم، اظهار کرد: باید با کار جهادی در اندیشه تشویق مردم به فرزندآوری باشیم.

 

 

 

کد خبر 1204387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha