۲۳۸ روستای خراسان شمالی با تنش آبی مواجه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به تنش آبی ۲۳۸ روستای استان اشاره کرد و گفت: بر اساس قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام منعقد شده، رفع تنش آبی ۱۰۷ روستا با ۵۵۰ میلیارد تومان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «رضا نعیمی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه ۸۳ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب آب وارد شبکه آبرسانی استان می‌شود، گفت: برآورد شده که تاپایان سال ۱۴۰۴ در مجموع ۱۸ میلیون مترمکعب  آب از محل سد شیرین دره تأمین شود؛ در عین حال جایگزین آن هم استحصال آب از چاه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

وی نیاز پتروشیمی به پساب را پنج میلیون مترمکعب دانست و اضافه کرد: در حال حاضر مسئولان پتروشیمی در حال چانه زنی و تعیین مدل مالی و پروژه آزادسازی آب شُرب مصرفی‌اش است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به تنش آبی ۲۳۸ روستای خراسان شمالی  بر اساس مطالعات سال ۹۹ اشاره کرد و گفت:  بر اساس قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام منعقد شده، مقرر است رفع تنش آبی ۱۰۷ روستا با ۵۵۰ میلیارد تومان انجام شود و ۳۵ روستا هم به همت خیران رفع نقص شود.

 

وی افزود: طی سال ۱۴۰۰ مشکل آب ۵۰ روستا حل شد اما به دلیل خشکسالی برخی روستاهای دیگر به این وضعیت دچار شدند.

 

نعیمی همچنین یکی از معضلات شبکه آبرسانی را دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال آب فرسوده دانست و گفت: برای اصلاح هر کیلومتر نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار است و اصلاح تمام شبکه فرسوده انتقال آب استان به دو هزار و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

 

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، ۳۲ درصد از مجموع هفت هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه انتقال آب استان فرسوده است و سالانه سعی می‌شود با توجه به اعتبارات اصلاحات انجام شود.

 

 

کد خبر 1204446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha