تولید سالانه ۱۱ هزار تن قارچ خوراکی در استان قزوین

پیله فروش گفت: سالانه ۱۱ هزار تن قارچ خوراکی در ۳۶ واحد پرورش قارچ در استان قزوین تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «محمد پیله فروش» بیان کرد: سالانه ۱۱ هزار تن قارچ خوراکی در ۳۶ واحد پرورش قارچ در استان تولید می شود و تعداد ۲۳ واحد پرورش قارچ خوراکی دارای پروانه تأسیس هستند که ظرفیت تولید 6 هزار تن در سال را دارند.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر هشت واحد تولید کمپوست در استان به بهره برداری رسیده که ظرفیت واقعی تولید ۲۲۸هزار تن در سال را دارند.

 

وی عنوان ک رد: همچنین ۲ واحد تولید کمپوست که پروانه تاسیس دریافت کرده اند ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال تولید دارند و چهار واحد تولید بذر قارچ با ظرفیت ۵ میلیون لیتر در سال در استان فعال هستند.

 

پیله فروش افزود: یک پروانه بهره برداری برای تولید خاک پوششی استاندارد با ظرفیت ۶ هزار مترمکعب در سال در استان صادر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای پرورش قارچ باید از کودهای گیاهی ویژه ای استفاده کرد، یادآور شد: کود گیاهی «کمپوست» کود ویژه تولید و پرورش قارچ است که تولیدکنندگان باید در زمینه میزان و نحوه استفاده از این کود اطلاعات لازم را داشته باشند.

کد خبر 1204528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha