زنان باردار، مادران شیرده و نوزادان فاقد بیمه درمانی رایگان بیمه می شوند

صحرایی با اشاره به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار داشت: زنان باردار، مادران شیرده و نوزادان فاقد بیمه درمانی به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه قرار می‌گیرند.

«علیرضا صحرایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بر اساس طرح پیش بینی شده فرزندان این مادران نیز تا پنج سالگی بدون ارزیابی آزمون وسع، رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: در راستای اجرای ماده(۷۰) و بند «د» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۴۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص پوشش بیمه ای کلیه مادران فاقد پوشش بیمه طی دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان آنها تا پایان پنج سالگی، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

 

به گفته وی، افراد فاقد پوشش بیمه مشمول این قانون، می‌توانند با در دست داشتن مدارک و مستندات پزشکی (شامل آزمایش خون یا سونوگرافی به همراه گواهی پزشک یا ماما) به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند، تا مدارک مربوطه اسکن و پس از تائید مدارک از سوی اداره کل بیمه سلامت گلستان، پوشش بیمه رایگان انجام شود.


صحرایی ادامه داد: در راستای بند یک سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیئت وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان های بیمه گر قرار گرفت.

 

وی اظهار داشت: براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوجین می توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI،   IUI و FET  با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره مند شوند.

 

صحرایی تصریح کرد: برای جبران خسارت افرادی که بابت خدمات ناباروری به مراکز غیر طرف قرار داد مراجعه کردند، هزینه در قالب پرونده خسارت متفرقه پرداخت می شود، همچنین جهت رفاه بیشتر و دسترسی آسان تر و عدالت در سلامت، بیمه شدگان روستایی، نظام ارجاع یک و صندوق بیمه همگانی جهت اخذ خدمات ناباروری معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.

 

کد خبر 1204534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha