پیوست رسانه ای ضرورت دستگاه های اجرایی/ توانمندسازی خبرنگاران خراسان جنوبی در دستور کار است

فرخنده با بیان اینکه پیوست رسانه ای ضرورت دستگاه های اجرایی است، گفت: رتبه بندی و توانمندسازی خبرنگاران استان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» امروز (۲۰ مرداد) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و نشست استاندار خراسان جنوبی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در شرایطی که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار گرفتیم مهمترین تکلیف رسانه ها شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: از فعالان رسانه ای استان جای قدردانی دارد چون که دو‌ مولفه نگاه کلان انقلابی و دغدغه توسعه همه جانبه استان پررنگ است.

 

وی ادامه داد: در بدو تاسیس خراسان جنوبی ۱۱ نشریه دارای مجوز بودند که اکنون این تعداد به ۱۴۰ نشریه و پایگاه خبری فعال در سطح استان رسیده است.

 

فرخنده تعداد نمایندگی نشریات سراسری در خراسان جنوبی را ۵۶ نشریه اعلام کرد و افزود: همچنین ۱۵ نمایندگی سرپرستی خبرگزاری‌های سراسری در استان داریم که ۱۳ نمایندگی در بیرجند، یک نمایندگی در قاینات و یک نماینده در شهرستان طبس بوده و ۲۵ مورد مجوز دکه مطبوعاتی داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به همزمانی روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی با ایام تاسوعا و عاشورا، امسال برنامه‌هایی متفاوتی برای گرامیداشت این روز  پیش بینی شده است.

 

وی از برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدای بیرجند با حضور اصحاب رسانه در عصر امروز پنج شنبه ۲۰ مرداد خبر داد و گفت: حضور منسجم اصحاب رسانه در نماز جمعه ۲۱ مرداد، برپایی یادواره شهدای رسانه در محل حسینیه جماران و دیدار از رسانه ها از دیگر برنامه ها است.

 

فرخنده در ادامه بر ضرورت پیوست رسانه ای دستگاه های اجرایی تأکید کرد و گفت: خراسان جنوبی ظرفیت برگزاری جشنواره ملی مطبوعات را دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: به روز رسانی فهرست خبرنگاران فعال وعضو خانه مطبوعات استان و توانمندسازی خبرنگاران در سطوح مختلف در دستور کار است.

 

به گفته وی همچنین رتبه‌بندی خبرنگاران از لحاظ حرفه‌ای را در برنامه داریم که براساس این رتبه‌بندی دوره‌های آموزشی لازم برای خبرنگاران برگزار شود.



 

کد خبر 1204549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha