مسئولان فرهنگی نسبت به ترویج و رشد فرهنگ قرآنی تعهد و تکلیف دارند

حجت الاسلام کمالی دهقان با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن و رشد و رونق آن در جامعه با محوریت مسجد گفت: مسئولان فرهنگی نسبت به ترویج و رشد فرهنگ قرآنی تعهد و تکلیف دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام کمالی دهقان» طی نشست هم اندیشی با محوریت ترویج فرهنگ قرآنی با محوریت مسجد که صبح پنجشنبه ۲۰ مرداد در دفتر خبرگزاری شبستان البرز برپا شد گفت: مسئولان فرهنگی نسبت به ترویج و رشد فرهنگ قرآنی تعهد و تکلیف دارند.

 

رئیس رسیدگی به امور مساجد استان البرز افزود: مفاهیم دینی قرآنی کریم پایه های نظام فکری و مبنایی برای رسیدن به کمال معنوی و معرفتی را فراهم می سازد متناسب با این مهم ضروری است با تقویت و توجه مساجد در این مسیر حرکت های موثری انجام شود.

 

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های پژوهشی و مبنایی با محوریت ترویج فرهنگ قرآنی در مساجد اظهار کرد: محتواسازی و جریان سازی برنامه های قرآنی در مساجد با همراهی و هم اندیشی مسئولان فرهنگی محقق می شود.

 

رئیس رسیدگی به امور مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: بسترسازی هدفمند، همراه و منسجم برای رشد مساجد و تحقق مسجد تراز اسلامی به واسطه تبیین معارف قرآنی و الهی ممکن است.

 

 

برای ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند حرکت جامع رسانه ای هستیم

 

« جابری انصاری» نیز طی این نشست هم اندیشی با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا گفت: برای ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند حرکت جامع رسانه ای هستیم.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: مساجد به عنوان مهمترین رکن اصلی در تحقق معارف الهی با مدیریت امام مسجد نقش موثری در رشد برنامه های قرآنی دارند.

 

وی با اشاره به ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بیان کرد: تمسک به قرآن کریم بازتاب نگاه نو و بدیع به مفاهیم دینی را برای نوجوانان و جوانان ایجاد می کند که این امر به واسطه همراهی امام مسجد و هدایت او ممکن است.

 

جریان سازی برنامه های فرهنگی با رویکرد قرآنی هدف فعالیت های کانون های فهما است

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» نیز با حضور طی این نشست هم اندیشی گفت: جریان سازی برنامه های فرهنگی با رویکرد قرآنی هدف فعالیت های کانون های فهما است.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: برپایی مسابقات قرآنی مدهامتان طی سال های گذشته با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد بخشی از ظرفیت های قرآنی استان با هدف جریان سازی برنامه های فرهنگی است.

 

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: انتظار می رود با هم اندیشی و همفکری تمامی متولیان مسجد در سطح استان البرز شاهد پویایی و تحقق مسجد تراز اسلامی باشیم. 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1204564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha