معاینه روزانه بیش از ۱۴ مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: طی چهارماهه امسال روزانه بیش از ۱۴ مصدوم تصادفات در استان برای معاینه به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

«محمدرضا نورس» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: تا پایان تیرماه، یک هزار و 820 مصدوم تصادف شامل 608 زن و هزار و 212 مرد در ادارات پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با بیان اینکه این آمار در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 475 نفر بود، گفت: در این زمینه مصدومان معاینه شده تصادفات 23 درصد افزایش دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه امسال، بجنورد با 841 مصدوم تصادفات معاینه شده در بالاترین رتبه شهرستانی است و پس از آن شهرستان‌های شیروان با 354 نفر، اسفراین با 240 نفر، آشخانه با 184 نفر، جاجرم با 104 نفر و فاروج با 79 نفر قرار دارد و شهرستان راز کمترین مصدوم تصادف معاینه شده را با تعداد 18 نفر به خود اختصاص داده است.

 

وی گفت: بنابرسالنامه آماری پزشکی قانونی کشور، در سال 1400 استان خراسان شمالی با تعداد چهار هزار و 353 مصدوم معاینه شده، نسبت به جمعیت در رتبه نهم قرار گرفته بود. 

 

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در تابستان شاهد افزایش مصدومان تصادفات هستیم که این آمار با رعایت نکات ایمنی ساده از جمله بستن کمربند و رعایت سرعت مطمئنه قابل کنترل و کاهش خواهد بود.

 

کد خبر 1204596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha