دولت مصمم به تکمیل پروژه های نیمه تمام و رفع فقر و محرومیت از چهره استان کرمان است

آیت الله رییسی گفت: دولت مصمم است هم در تکمیل پروژه های نیمه تمامی که مردم را رنج می دهد و هم در جهت رفع فقر و محرومیت که چهره زیبای استان را بد جلوه می دهد، با کمک و مشارکت مردم اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله سیدابراهیم رییسی در بدو ورود به استان در فرودگاه بین المللی کرمان با اشاره به اینکه این سفر حُسن ختام سفرهای استانی دولت در دور اول است؛ ابراز امیدواری کرد: در این سفر آنچه خواست مردم عزیز استان است بتوانیم دنبال کنیم.

 

 

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه بررسی هایی قبلاً نسبت به مشکلات استان و برخی کمبودها انجام شده است؛ اظهار کرد: استان کرمان؛ مهد مردان و زنان فرهیخته ای از شعرا، ادبا، هنرمندان، سیاسیون و چهره های برجسته علمی است که از آنان یاد می کنیم.

 

 

وی ادامه داد: نماد مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی نه فقط افتخار کرمان و کرمانی ها که افتخار کشورمان و جهان اسلام است و رهبری از ایشان به عنوان مکتب یاد کردند که همواره باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

 

 

آیت الله رییسی با اشاره به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و بیش از 19 هزار جانباز و ایثارگر از استان کرمان تصریح کرد:، به حقیقیت و راستی اینجا را پایتخت مقاومت نامیدند؛ هم به خاطر شهید سلیمانی و هم سرداران سرافراز آن و نقشی که کرمانی ها در دفاع مقدس و همه صحنه ها داشتند.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت های زیادی هم در بخش کشاورزی، هم باغداری و هم ظرفیت معدنی دارد؛ افزود: اینجا را بهشت معادن ایران نامگذاری کردند و استان ظرفیت گسترده ای هم در گردشگری دارد و مهمتر، ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و جوان و تحصیلکرده در کرمان است.

 

 

رییس جمهوری وجود 100 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی و پرورش نیروی انسانی را یکی ظرفیت های بزرگ استان نام برد و متذکر شد: با وجود این ظرفیت ها، بیکاری و فقر و محرومیت به ویژه در جنوب کرمان زیبنده نیست و دولت مصمم است هم در تکمیل پروژه های نیمه تمامی که مردم را رنج می دهد و هم در جهت رفع فقر و محرومیت که چهره زیبای استان را بد جلوه می دهد، با کمک و مشارکت مردم اقدام کند.

 

 

وی سرمایه گذاری در استان به ویژه جنوب استان را دارای اهمیت ویژه خواند و با تأکید بر استفاده از زمینه های سرمایه گذاری و مشارکت مردم در معادن استان؛ افزود: در مجموع با نظرخواهی از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان و... برنامه ای به عنوان مصوبات برای استان پیش بینی شده که نهایی شدن آن در گرو جلسه شورای اداری است که اعلام و نقطه نظرات اخذ می شود.

 

 

 

آیت الله رییسی بیان کرد:  همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این مصوبات اجرایی شود و از مردم عزیز استان عذرخواهی می کنم که وظیفه داشتم به همه شهرستان ها سر بزنم اما شرایط امروز اجازه نمی دهد و در فرصت دیگری به شهرستان های استان خواهم رفت زیرا در این سفر علی القاعده به یکی دو شهر بیشتر نمی توانم بروم اما بقیه شهرها را بدهکار هستیم تا خدمت مردم عزیز برسیم.

کد خبر 1204599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha