اعزام سفیران مساجد منطقه آزاد اروند به اردوگاه شهید دستغیب شیراز

قانعیان از اعزام سفیران مساجد منطقه آزاد اروند به اردوی دانش آموزی اردوگاه شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: این اردو در قالب طرح اوقات فراغت تابستانه از ۲۰ مرداد لغایت ۲ شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین قانعیان» امروز (پنج شنبه ۲۰ مرداد) در آئین اعزام اولین گروه سفیران مساجد منطقه آزاد اروند، ( اردوی دانش آموزی) به اردوگاه شهید دستغیب شیراز، با اشاره به نقش مهم اردو در رشد تربیتی و فرهنگی این قشر مهم جامعه اظهار کرد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با حمایت از ۶۰۰ دانش آموز در مقاطع تحصیلی هفتم تا نهم ساکن در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و همچنین اروندکنار، چوئبده و منیوحی؛ اقدام به برگزاری این اردوی تربیتی و فرهنگی کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنر مساجد اروند با بیان اینکه این طرح تابستانه در راستای رسالت تربیتی، رشد هویت اسلامی انقلابی نوجوانان منطقه آزاد اروند، برگزار شده افزود: در این اردو سه دوره چهار روزه برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که زیر نظر یک گروه تربیتی شامل ۱۴ استاد و یک مدیر اجرایی از حوزه علمیه ولیعصر اهواز در قالب برنامه‌هایی به صورت جشنواره های ورزشی، کلاس های اعتقادی و اخلاقی، مسابقات مختلف و... انجام می‌گیرد.

 

وی برگزاری این اردو را اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند دانست و اضافه کرد: در هیئت اعزام سه تیم ۲۰۰ نفره طی ۱۲ روز به این سفر می‌روند و امروز با حضور ائمه جمعه منطقه با برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) و تشریح دوره، اولین گروه را به اردوگاه شهید دستغیب شیراز اعزام کردیم.

 

قانعیان برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی برای دانش آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اهداف شاخص این اردو، رشد معنوی، علمی، مهارتی تشکیلاتی (با افق قرارگاهی)، رشد هویت عقیدتی، اجتماعی، اخلاقی و هویت ملی است.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم اینگونه برنامه‌های فرهنگی را به صورت مستمر بتوانیم برای فرزندان این منطقه انجام دهیم.

 

کد خبر 1204646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha