ایران محور و ستون اصلی مقاومت در برابر استکبار جهانی است/ حضور در فضا مایه اقتدار است

حجت الاسلام میهن پرست گفت: کشوری می تواند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد که در چند عرصه به توانمندی های لازم و خودکفایی نسبی یا کامل رسیده باشد از جمله این عرصه های راهبردی، حضور در فضا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۱ مرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) با اشاره به خطبه  هشتاد و هفتم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که کجا می روید؟ و رو به کدام طرف می کنیدا در حالی که پرچم های حق برپاست، نشانه های آن آشکار و چراغ های هدایت نصب شده است؟! شما را به کدام وادی گمراهی می برند و چگونه سرگردان می شوید، در حالی که عترت پیامبرتان در میان شماست؟! آنان زمامدار حقاند و پرچم های دین، و زبان های گویای صدق و راستی، حال که چنین است، آنها را در بهترین جایی که قرآن را در آن حفظ می کنید (در درون جان و روحتان) قرار دهید و همچون تشنگان، برای سیراب شدن، به سرچشمه های (زلال علوم) آنان روی آورید.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» افزود: حضرت امام علی(ع) در این فراز از خطبه، این حقیقت را به عالی ترین بیانی تبیین می کند، که با وجود «اهل بیت(ع)» و «عترت پیامبر(ص)» در میان مسلمانان و پیروی مردم از سخنان آنان، هرگز خطر گمراهی آنها را تهدید نمی کند، آنها زمامداران حق و چراغهای هدایت و پرچمهای دین و ترجمان قرآن و وحی اند و اگر در روایاتی که در منابع شیعه و اهل سنت وارد شده، این همه تأکید بر محبت آنان می بینیم، به خاطر آن است که این محبت، انگیزه ای بر پیروی از آنان و پیروی از آنان مایه هدایت می گردد.

 

وی افزود: «فخر رازی» در «تفسیر کبیر» خود از «زمخشری» در «کشاف» این حدیث نورانی و پرمعنا را از پیغمبر اکرم_ص)ه نقل می کند که فرمود: هر کس با محبت آل محمد(ص) بمیرد، شهید است»، آگاه باشید! هر که بر محبت آل محمد(ص) بمیرد، آمرزیده است»، « آگاه باشید! هر که بر محبت آل محمد(ص) بمیرد، توبه اش پذیرفته است»، آگاه باشید! هر کس بر محبت آل محمد(ص) بمیرد، با ایمان کامل مرده است»، آگاه باشید! هر که با محبت آل محمد(ص) بمیرد، فرشته مرگ او را بشارت به بهشت میدهد» و آگاه باشید! هر کسی بر عداوت آل محمد(ص) بمیرد، روز قیامت در حالی بر محشر وارد می شود که بر پیشانی او نوشته شده است: «مأیوس از رحمت خدا!».

 

امام جمعه شهر چوار تصریح کرد: در حدیث دیگری از پیامبر خدا آمده است که فرمود: «من نخستین کسی هستم که به پیشگاه خداوند قادر توانا، در روز قیامت حاضر می شود و همچنین کتاب خدا و اهل بیتم حضور می یابند، سپس امتم حاضر می شوند و بعد از آن، از آنها سؤال می کنم شما با قرآن و اهل بیتم چه کردید؟ احادیث درباره ولای اهل بیت(ع) و محبت آنان و تمشک به هدایتهایشان از طرق شیعه و اهل سنت فراوان است و آنچه در بالا آمد، تنها نمونه ای از آن بود.

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه ابراز کرد: ماهواره خیام که روز سه شنبه با ۱۶ماهواره دیگر از پایگاه بايكونور قزاقستان به فضا پرتاب شد دارای ویژگی های منحصر به فردی است، حبام یک ماهواره سنجش از راه دور است که توسط دانشمندان و محققان سازمان فضایی ایران به منظور تامین داده های ماهواره ای و توسعه کاربردهای صنعت فضایی در حوزه هایی چون پایش دقيق منابع آبی کشور، مدیریت مخاطرات و حوادث طبیعی، پایش تعبیرات کاربری و ساخت وسازهای غیرمجاز و مقابله با جنگل خواری، بابیش مخاطرات زیست محیطی، پایش معادن و اكتشافات معدنی، مرزبانی و پایش مرزهای کشور ساخته شده است.

 

وی افزود: ابن ماهواره ۶۰۰ کیلوگرمی توسط ماهواره بر روسی سایوز با ارتفاع ۴۶ متر و وزن ۳۱۳ تر و وزن بار ۷ تن و قطر ۱۰متر، به فضا پرتاب شد، ماهواره خیام در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است و در یک دوره عملیاتی ۵ساله از داده ها و تصاویر ارسالی آن در حوزه های پیش گفته، بهره برداری می شود، این ماهواره در مالکیت کامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران است و از لحظه پرتاب و استقرار کنترل و مدیریت و دریافت و پردازش داده های آن تماما در اختیار متخصصان ایران مستقر در ایستگاه ماهدشت کرج انجام می شود.

 

امام جمعه چوار با اشاره به پیام های مهم برتاب ماهواره خیام، گفت: بسیاری عقیده دارند در آینده ای نه چندان دور کشوری می تواند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد که در چند عرصه به توانمندی های لازم و خودکفایی نسبی یا کامل رسیده باشد از جمله ابن عرصه های راهبردی، حضور در فضا است.

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: انحصارطلبی و زیاده خواهی غربی ها از یک سو و محدودسازی فعالیتهای علمی و فناورانه کشورهای مستقل با رقیب از سوی دیگر سیاست راهبردی غربی های استعمارگر است، لذا طبیعی است دستاوردهای بزرگ علمی ایران همواره با واکنش کشورهای عربی و رسانه های وابسته به آن همراه بوده و این کشورها عموما به دنبال محروم کردن ایران از فناوریهای بومی و القای عدم نیاز به دانش های روز به مردم ایران باشند.

 

وی یادآور شد: از جمله دروغ پرداری های رسانه های غربی انتشار و ضریب دهی به خبر کذبی است که می کوشد این ماهواره را دارای کاربرد نظامی - امنیتی معرفی کند، برخلاف رویکرد مغرضانه این رسانه ها، خیام جمع آوری و ارسال داده ها و اطلاعات راهبردی به وبژه با مصارف صلح آمیز کشاورزی، زیست محیطی، اقلیمی، آب وهوا و... مدیریت حوادث غبر مترقبه را بر عهده دارد.

 

امام جمعه شهر چوار بیان کرد: ببابات عاشورایی جناب سیدحسن نصرالله در حالی انجام شد که طی روزهای اخیر غره شاهد حملات رژیم صهیونیستی و البته واکنش مقاومت فلسطین بود، همین باعث شد که دبیرکل حزب الله محور نخست سخنرانی عاشورایی خود را به این موضوع اختصاص دهد، مهم ترین پیام این بخش از سخنان سید مقاومت، تاکید بر این گزاره بود که تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت است.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: اشاره به این واقعیت که طی سال های اخیر هيج یک از روندهای سیاسی و دیپلماتیک در موضوع فلسطین نتوانسته حقوق فلسطینیان را تضمین کند و باعث توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی شود، این در حالی است که تنها عامل بازدارنده و ضربه زننده به رژیم صهیونیستی فدرت مبارزاتی گروه های مقاومت فلسطمن بوده است.

 

وی افزود: حملات موشکی احبر «جهاد اسلامی» به عمق مناطق اشغالی که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی صورت گرفت و توان سامانه پدافندی «گنبد آهنی» را زیر سوال برد، نیز شاهدی بر این مدعاست، محور مهم دیگر سخنرانی عاشورایی سید مقاومت به جایگاه جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت، نصرالله ایران را «قلب محور مقاومت» دانست، اشاره نصرالله به محوری است که طی سالهای احیر شکل و قوام بافته است و کار ویژه اصلی آن مبارزه با مداخلات خارجی و رژیم صهیونیستی است.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: ستون اصلی این محور و به تعبیر نصرالله قلب آن، ایران است و به همین دلیل نیز ایران طی سال های اخیر با شدیدترین فشارها و تحریم ها از سوی غرب روبرو شده است، هر چند که این محور همچنان به عنوان جريان اصلی مبارزه با مداخلات خارجی در حال تحکیم موقعیت خود است.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: خبر حملات مکرر به مراسم عزادارای مسلمانان و شیعیان در افغانستان، کشمیر، بنگلادش و شهادت و جراحت تعدادی از عزاداران حسینی در اخبار این روزها منتشر شد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز از خنثی سازی توطئه دشمنان برای انجام عملیات های خرابکاری در مراسم عزای حسینی در ایران خبر داد، حمله مزدوران ارتش صهیونیستی نیجریه به عزاداران حسینی در شهر زاریا، مرکز فعالیت های جنبش اسلامی نیجریه و مجاهد بزرگ شیخ ابراهیم زکزاکی، اما خاطره تلخ کشتار سالروز شهادت امام رضا(ع) در سال ۹۴ را زنده کرد.

 

وی افزود: شیعیان نیجریه و پیروان شیخ «ابراهیم زکزاکی» امسال نیز همچون سال های گذشته عاشورای خونینی را شاهد بودند، به نوشته فعالان نیجریایی، نیروهای امنیتی روز دوشنبه، همزمان با عاشورای حسینی به عزاداران یورش برده و تاکنون شهادت هفت نفر گزارش شده است، به نوشته صفحه رسمی دفتر شیخ زکزاکی در توئیتر، مراسم عزاداری عاشورای حسینی امسال به شکل مسالمت آمیز در بیش از ۴۸۰ شهر و محله نیجریه برگزار شد.

 

 امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: طبق گزارش این صفحه متأسفانه در شهر «زاریا» که مرکز فعالیت جنبش اسلامی نیجریه محسوب می شود، نیروهای امنیتی با یورش به عزاداران، هفت نفر را به شهادت رسانده و بیش از ۴۰ تن دیگر را مجروح کردند.

کد خبر 1204778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha