مردم انقلابی جنوب کرمان در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند/ لزوم احیای منطقه ویژه جازموریان

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی گفت: مردم انقلابی این منطقه در روزهای پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند و دلیل این مدعا وجود جانبازان و شهدای این منطقه است و مردمی که علی رغم وجود مشکلات همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۱ مرداد ماه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرستان جیرفت در مصلی پیامبر اعظم (ص)، گفت: توفیق داشتم یک بار در جنوب کرمان آن هم بعد از وقوع سیل حضور پیدا کنم اما توفیق دیدار با شما مردم را نداشتم.

 

رئیس جمهوری با بیان این مطلب که انقلابی این منطقه در روزهای پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند، اظهار کرد: دلیل این مدعا وجود جانبازان و شهدای این منطقه است و مردمی که علی رغم وجود مشکلات همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

 

وی با اشاره به این که مردم استان کرمان مخصوصا جنوب استان وضعیت ویژه ای دارند، عنوان کرد: هر گاه در آستان قدس رضوی با حاج قاسم دیدار داشتیم ایشان نسبت به جنوب کرمان نگاه متفاوتی داشته و می گفتند؛ مردم جنوب کرمان صادق و پایبند به انقلاب و خون شهیدان هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رییسی با بیان این مطلب که امروز برای من از روزهای بسیار مبارکی است، ادامه داد: شما مردم جیرفت و جنوب در کلام و عمل آزمون خوبی را داده اید چرا که ما همواره در عرصه های مختلف و زمان شناسی، شما مردم جنوب کرمان را دیده ایم.

 

رئیس جمهوری تصریح کرد: این لحظات از لذت بخش ترین لحظات زندگی من است که اگر احساس کنم گره ای از مشکلات مردم گشوده شده است.

 

وی با تاکید بر اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه کشاورزی باید رفع شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رییسی با بیان این مطلب که باید واردات داشته باشیم، اضافه کرد: شرایطی باید فراهم شود تا این منطقه ظرفیت استقلال در زمینه کالاهای اساسی داشته باشد.

 

رییس جمهوری با یادآوری این مطلب که در سفر قبل به جنوب کرمان شاهد سیل بودیم، عنوان کرد: راه برای کنترل سیلاب ها وجود ندارد بنابراین باید برای مهار سیلاب ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

 

وی ابراز کرد: ظرف مدت یک سال و نیم باید با کار جدی سیل بند جیرفت تکمیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رییسی با بیان این مطلب که جازموریان نیازمند نگاه ویژه است، ادامه داد: پس از گذشت ۱۵ سال متاسفانه منطقه ویژه به تعویق افتاده است.

 

رئیس جمهوری اظهار کرد: احداث جاده های مواصلاتی در مناطق جیرفت و جنوب بسیار مهم می باشد و این هم در مصوبات این دیده شده است.

 

وی با اشاره به این که امروز در سفر به منطقه جازموریان در طوفان شن شرایط را دیدیم، افزود: کار مقدمات شهرستان شدن جازموریان انجام شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رییسی از در دستور کار بودن استان شدن جنوب کرمان خبر داد و گفت: این موضوع چندین بار مطرح شده اما با تاخیر اجرایی می شود.

 

رئیس جمهوری با اشاره به این که استان کرمان جنوبی حتما تشکیل می شود، تصریح کرد: باید تحولی در معادن کرمان و جنوب این استان صورت بگیرد.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: معادن فاریاب خلع ید شده است.

کد خبر 1204803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha