۱۳ محرم به عنوان روز دفن شهدا باید در فرهنگ غنی مذهبی شهر شیراز مورد تاکید قرار بگیرد

آیت الله دژکام گفت: ۱۳ محرم به عنوان روز دفن شهدا باید در فرهنگ غنی مذهبی شهر شیراز مورد توجه و تاکید قرار بگیرد و هر سال شاهد انجام عزاداری در این روز در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 21 مرداد) در خطبه ‌های نماز جمعه شیراز گفت: عزاداری محرم را یک مستحبی فرض نکنید زیرا اظهار ولایت به اهل بیت (ع) واجب است  و باید مجالس عزا را قدر بدانیم زیرا موجب محبت به اهل بیت (ع) و توجه به ولایت پذیری می شود.

 

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: به فرموده پیامبر (ص)، امام علی (ع) را بر همه باید تفضیل بدهید و هیچ کس قابل قیاس با وجود امام علی (ع) نیست.

 

وی اضافه کرد: خدا به خاطر وجود اهل بیت (ع) به خلائق روزی می دهد و اهل بیت (ع)، بیهودگی عالم را به معناداری تبدیل می کنند و آنهایی که مقام امام علی (ع) و افضلیت ایشان نسبت به بقیه را انکار کنند، مورد غضب الهی قرار می گیرند.

 

امام جمعه شیراز تاکید کرد: علت جدا کردن دین از حکومت این بود که محور دینداری و عدالت را از امام علی (ع) دور کردند اما پذیرفتن ولایت امام علی (ع)، موجب خیر دنیا و آخرت است و همان راه راست به شمار می رود که بشریت را نجات می دهد.

 

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با قدردانی از برگزاری مراسم سوگواری حسینی گفت: تلاش هیئات مذهبی فارس در برگزاری این مراسم سوگواری قابل تقدیر است و شاهد ادای وظیفه خوبی به اهل بیت (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) در این ایام بودیم و علما و روحانیون نیز در کنار مردم بودند.

 

وی ادامه داد: از مداحان اهل بیت (ع) عزیز و افرادی که نذر داشتند و ادا کردند و واقفانی که نیستند اما موقوفات آنها کار می کند و مردم از وقف آنها بهره می برند نیز قدردانی می کنیم.

 

آیت الله دژکام اضافه کرد: روز عاشورا، امام حسین (ع) شهید شد اما سه روز و سه شب پیکر مطهرشان روی زمین بود و 13محرم روز دفن شهداست و باید این سه روز را در مراسم سوگواری خود در نظر داشته باشیم و روز گذشته شاهد سینه زنی هیئات متعددی در مسیر بین حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت ابراهیم ابن موسی (ع) بودیم که قابل قدردانی است.

 

وی تصریح کرد: 13 محرم به عنوان روز دفن شهدا باید در فرهنگ غنی مذهبی شهر شیراز مورد توجه و تاکید قرار بگیرد و هر سال شاهد انجام عزاداری در این روز در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.

 

امام جمعه شیراز افزود: مردم شیراز در روز عاشورا در تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید «عبدالله اسکندری»، شهید بی سر مدافع حرم با شکوه فراوانی حضور یافتند و عاشورایی دیگر را به تصویر کشیدند.

 

وی تاکید کرد: هفته آینده روز «مقاومت اسلامی» را در پیش داریم و برای پیروزی این جبهه دعا می کنیم و به تمامی شهدای این جبهه درود می فرستیم و شاهد قدرتمندی جبهه مقاومت اسلامی در ایام اخیر بوده ایم.

 

امام جمعه شیراز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مقاومت اثبات کرد که هر بخش از جبهه مقاومت امروز آنقدر قدرتمند شده که می تواند نابودی رژیم اشغالی و پیروزی مسلمانان را رقم بزند.

 

 

 

 

کد خبر 1204827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha