ماهواره خیام دستاورد جدید فضایی ایران اسلامی به برکت دانشمندان بومی است

حجت‌الاسلام بارانی ماهواره خیام را توفیقی در زمینه ارتقای امنیت کشورایران دانست و گفت: این ماهواره دستاورد جدید فضایی ایران اسلامی به برکت دانشمندان بومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام«محمد بارانی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهدی شهربا اشاره به عزاداری امام حسین (ع) مرزها را در نوردیده است،گفت: شیعیان در افغانستانی، بنگلادش، نیجریه و … عزاداری سیدالشهدا (ع) را به اوج رسانده‌اند.

 

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه همان بنی‌امیه‌ای که در سال ۶۱ هجری، جلوی امام (ع) را گرفتند، در عصر حاضر راه را برای عزاداری امام حسین (ع) می‌بندند، افزود: فصل مشترک همه حملات، همدستی و مشارکت پشت صحنه صهیونیست‌ها، تکفیری‌ها و داعش است که متعصبانه و متحجرانه نسبت به اسلام ناب کینه‌ورزی می‌کنند چرا که از امام حسین (ع) و انقلاب سیلی خورده‌اند و می‌دانند انقلاب اسلامی روزی جهانی خواهد شد.

 

وی با اشاره به پرتاب ماهواره خیام، اظهارکرد: این ماهواره می‌تواند سنجش از راه دور را داشته باشد و توسط محققان سازمان فضایی ایران اسلامی ساخته شد تا تأمین موضوعاتی مانند رصد منابع نفتی و آبی، حوادث طبیعی، پایش مرزها، زمین خواری و در مجموع امنیت کشور را داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام بارانی این موشک را سبب ترس دشمنان و رژیم صهیونسیتی دانست و افزود: منطقه آنها زیر رصد ماهواره ایرانی است؛ موشک‌ها و ماهواره‌ها تأمین‌کننده امنیت ماست.

 

امام جمعه مهدی‌شهر با تأکیدبراینکه این ماهواره توفیقی در زمینه ارتقای امنیت کشورایران است،ادامه داد: دانشمندان ایران اسلامی نعمت بزرگی برای ما هستند.

 

وی با اشاره به ۲۱ مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک افزود: یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با تحریم‌های دشمنان، افزایش تولیدات داخلی است و یکی از راه‌های رونق تولید، حمایت از صنایع کوچک است چرا که اشتغال و نیروی کار بیشتری را می‌توانند جذب کنند و لذا در زمینه اشتغال هم مؤثر هستند.

 

حجت‌الاسلام بارانی افزود: درصورت حمايت از اين گونه صنايع، توليد به خانه ها و فضاهاي كوچك منتقل خواهد شد و گروه زيادي از مردم مشغول به كار خواهند شد.

 

امام جمعه مهدی‌شهر اجرايي شدن اين راهكار را تحقق رهنمود رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتي دانست و اضافه كرد: مجموعه هاي متولي كار و اشتغال بايد در اين زمينه آگاهسازي كنند زيرا بسياري از مردم به دنبال كار هستند اما اين فرصت ها را نمي شناسند.

کد خبر 1204834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha