احصای مشکلات شهر از نقش های ممتاز ائمه جمعه است

حجت الاسلام حاجی پور گفت: امام جمعه نیازمند نقش آفرینی تخصصی در رفع چالش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که این نقش ممتاز امام جمعه است که در دل شهر باید مسائل و مشکلات شهرش را احصا کند و در این زمینه هدفمند و با برنامه ریزی در جهت رفع این معضلات بپر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «عادل حاجی پور»، امروز (جمعه 21 مرداد) در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید بخش ششده و قره بلاغ گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار اخیر با ائمه جمعه بر اهمیت نماز جمعه به عنوان یک فریضه استثنایی و به نوعی از حج بالاتر  تاکید فرموده اند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس افزود: نماز جمعه پیوند دهنده حضور باشکوه مردم با ذکر خداوند متعال و زمینه ساز نزول برکت و رحمت است.

وی اضافه کرد: نماز جمعه صدای مردم و نخ تسبیح تمام ظرفیت‌ های فرهنگی در شهر است و امام جمعه محور وحدت و اخوت ایمانی تمام مردم در دل شهر است و امام جمعه، تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حاجی پور با تاکید بر تفاوت اقتضائات گام دوم انقلاب با اقتضائات گام اول انقلاب عنوان کرد: امروز جوانان و نوجوانان ما در خط مقدم مقابله قوی با دشمن در فضای مجازی قرار دارند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس ادامه داد: از اقتضائات گام دوم انقلاب این سات که امام جمعه نمی تواند در دفتر بنشیند و منتظر مراجعات مردمی باشد و امام جمعه نیازمند نقش آفرینی تخصصی در رفع چالش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که این نقش ممتاز امام جمعه است که در دل شهر باید مسائل و مشکلات شهرش را احصا کند و در این زمینه هدفمند و با برنامه ریزی در جهت رفع این معضلات بپردازد.

وی تاکید کرد: تحکیم  و تعالی خانواده، توحه ویژه به تقویت مساجد، همکاری با آموزش و پرورش، شورای  فرهنگ عمومی، توجه به مطالبات مردمی و برنامه ریزی فرهنگی شهر از مسئولیت های ائمه جمعه است.

خاطر نشان می شود، در این مراسم، حجت الاسلام «صدیق»، پس از چهار سال تودیع و حجت الاسلام «رضا کشاورزی» به عنوان امام جمعه بخش ششده و قره بلاغ معارفه شد.

 

کد خبر 1204847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha