حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم می کنیم / دشمنان از حضور پرشور عاشورائیان بغض و کینه دارند

حجت الاسلام صفری گفت: حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم می کنیم، در این جنگ سه روزه رژیم صهیونیستی و تل آویو مفتضحانه شکست خوردند و مجبور شدند توافق آتش بس را امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های این هفته نماز جمعه که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: در آینده نزدیک کشوری در صحنه جهانی حرفی برای گفتن خواهد داشت که در عرصه فضا حضور داشته و خودکفا باشد، فلذا دستیابی ایران به ماهواره خیام همچون ماهواره های طلوع، رصد، نوید، فجر، ناهید، پیام و ظفر با واکنش کشورهای غربی و رسانه های وابسته همراه بوده و مدام القا می کنند که مردم ایران چه نیازی به این ها دارند و می گویند که این ماهواره دارای کاربرد نظامی و امنیتی است ، در حالی که کاربرد آن صلح آمیز کشاورزی، زیست محیطی، اقلیمی، آب و هوا و ... و مدیریت حوادث غیر مترقبه می باشد که در رفاه عمومی ملت خویش موثرتر است، این موفقیت بزرگ را به ملت بزرگ ایران تبریک میگویم و از هوا و فضای سپاه معظم تشکر و قدردانی می کنم که مصداق ما می توانیم است.

 

امام جمعه لاهرود در بخش دیگر سخنان خود، تصریح کرد: دشمنان از حضور پرشور عاشورائیان، بغض و کینه دارند و نمی توانند تحمل کنند و مکرر به عزاداران مسلمان و شیعیان در کشورهای مختلف حمله کرده و تعدادی را به شهادت و تعدادی را مجروح کردند از جمله در کشور نیجریه که در 480 شهر و محله عزاداری می شد، به شیعیان و طرفداران شیخ زکزاکی حمله کرده و بیش از 7 نفر را در شهر زاریا به شهادت رساندند و بیش از 40 نفر را زخمی کردند و برخی را نیز بازداشت کرده اند از جمله برادر زاده شیخ زکزاکی است و تا بحال 6 فرزند شیخ زکزاکی را به شهادت رسانده اند که این حملات با همدستی صهیونیستها و میدان داری داعشی ها و تکفیری ها انجام می گیرد و ما این حملات را محکوم می کنیم و به مقام والای این شهیدان عاشورایی سلام و درود می فرستیم و بر عاملان این جنایات یزیدی  لعن و نفرین می کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم می کنیم، در این جنگ سه روزه رژیم صهیونیستی و تل آویو مفتضحانه شکست خوردند و مجبور شدند توافق آتش بس را امضا کنند و آزادی شیخ بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی، بازگشایی تمامی گذرگاه های باریکه غزه و کاهش محاصره غزه را درپی داشت.

 

حجت الاسلام صفری افزود: در این جنگ کودکان و غیر نظامیان مورد هدف قرار گرفتند و 44 نفر از فلسطینی به شهادت رسیده و 360 نفر مجروح شدند که 15 نفر از شهدا کودک و 4 نفر زن بودند و 1746 واحد مسکونی خسارت دیدند.

 

امام جمعه لاهرود اذعان داشت: در این جنگ سه روزه پیشرفت مقاومت خیلی چشمگیر بود و قدرت موشکی و پهبادی مقاومت دشمن را مجبور به آتش بس و قبول شکست کرد که بیش از 58 شهرک صهیونیستی زیر باران موشک های مقاومت بود و نزدیک هزار موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند و تمامی پروازهای آمریکا به اسرائیل لغو شده بود.

 

 وی در ادامه اضافه کرد: احتمال حمله نظامی چین به تایوان قوی تر شده و بعد از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ، چین به حالت آماده باش برای حمله به تایوان شده است و مانور نظامی در دریا و آسمان تایوان تا پایان هفته خواهد داشت و سفیر آمریکا در چین احضار شده است.

 

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه تایوان برای چین خیلی مهم است، اظهار داشت: تایوان جزیره ای در آسیا به همسایگی ژاپن، چین، کره جنوبی و فیلیپین بوده و از حیث اقتصاد و نظامی خیلی مهم است و اگر چین کاملا تایوان را بگیرد تهدید بزرگی برای آمریکا و پایگاه های نظامی آمریکا خواهد بود و جمعیت آن تقریبا 24 میلیون نفر است.

 

امام جمعه لاهرود بیان کرد: چین معتقد است تایوان بخشی از خاک آن بوده و چند بار آن را کاملا گرفته است و فقط 13 کشور تایوان را به رسمیت می شناسد و اگر جنگی بین چین و تایوان رخ بدهد ، تایوان قدرت مقابله با آن را ندارد.

 

وی یادآور شد: عمده قطعات کامپیوتر، گوشی و لپ تاپ و وسایل برقی دیگر از قطعات الکتریکی در تایوان تولید می شود و نزدیک 70 درصد است که TSMC یکی از شرکت های تایوانی است و به صنعت 100 میلیارد دلاری در جهان سلطه دارد و موضع ما استقلال تایوان است نه جنگ.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه با اشاره به روز جهانی جوان، تاکید کرد: مجلس شرایط را برای ازدواج آسان و حمایت از جمعیت و فرزند آوری مهیا کند و در حد شعار نباشد، مردم نیز تجملات و تشریفات و چشم هم چشمی و سخت گیری و توقعات زیاد را کنار بگذارند.

 

وی در ادامه با اشاره به روز مقاومت اسلامی، ادامه داد: ایمان به خدا و استقامت شرط پیروزی است و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه نیز از همین جهت است.

 

امام جمعه لاهرود در ادامه تاکید کرد: امام حسین (ع) با قطرات خون و امام سجاد (ع) با قطرات اشک و نرم کردن قلب ها رسالت خود را انجام دادند و از اسلام ناب و سنت پیامبر (ص) پاسداری کردند.

 

 وی بیان کرد: در ایام محرم بعضی ها در کارهای خیر سهیم شده و بانی کارهای خداپسندانه شدند از قبیل احسانات، کمک به نیازمندان و ایتام، تامین جهیزیه، دارو و درمان، مخارج بیماران و راه اندازی اشتغال و ...  از افراد خیر نیکوکار بابت این کارهای خیر و سفره های احسان و همچنین از حضور و شرکت عزاداران حسینی در مراسمات محرم و عزاداری ها و همچنین هیئت ها و حسینیه ها و مساجد و موکب ها مخصوصا مراسم اجتماع عزاداران در روز هشتم ماه محرم در صحن مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم بن موسی الکاظم (ع) و عزاداری های تاسوعا و عاشورا قدردانی و تشکر می کنم.

کد خبر 1204871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha