وزیر کشور دستور تسریع در احداث موزه نگهداری آثار استاد جمال الدین مؤدب را صادر کرد

وزیر کشور بر تسریع در واگذاری زمین مورد نیاز جهت احداث موزه جهت حفظ آثار و تابلو های ماندگار استاد مؤدب نیز تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد وحیدی، وزیر کشور در ادامه برنامه سفر هیئت دولت به استان کرمان، جمعه(۲۱ مرداد) با همراهی معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزارت کشور، معاون امور عمرانی استاندار کرمان، فرماندار و شهردار کرمان از نگارخانه آثار خوشنوسی استاد جمال الدین مؤدب بازدید کرد.

 

 

وزیر کشور بر تسریع در واگذاری زمین مورد نیاز جهت احداث موزه جهت حفظ آثار و تابلو های ماندگار استاد مؤدب نیز تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.

 

 

بر اساس گزارش شبستان، بازدید از چند پروژه و کمپ ترک اعتیاد، حضور در فرمانداری کرمان و پاسخ به مراجعان مردمی از دیگر برنامه های امروز وزیر کشور در کرمان بود.

 

 

استاد جمال الدین مؤدب در تاریخ 1327/5/1 در شهرستان کازرون، استان فارس دیده به جهان گشود. وی پس از گذراندن مرارت های بی شمار در سال 1350 به عضویت کلاس های انجمن خوشنویسان ایران درآمده و در محضر قلندر خوشنویسی ایران؛ استاد الاساتید حضرت سید حسن میرخانی تلمذ کرد.

 



او، پس از دو سال موفق به اخذ مدرک عالی گردید و در سال 1354 حسب دستور جناب استاد میرخانی به کرمان آمده و برای نخستین بار کلاس های خوشنویسی را برگزار و انجمن خوشنویسان را در این شهر تاسیس کرد. ایشان 40 سال، ریاست انجمن خوشنویسان را در کرمان عهده دار بوده و در طی این سال ها قریب به چند هزار هنرجو در مقاطع مختلف خوشنویسی را تعلیم داد که بیش از 100 نفر آنها موفق به کسب مدرک ممتاز و فوق ممتاز شدند.

 



در طی سال های متوالی علاوه بر فعالیت های آموزشی، استاد مودب؛ به خلق بزرگترین گنجینه خوشنویسی فردی جهان نائل آمد. مجموعه پریشانی شامل 110 اثر بزرگ در تشریح عرفان اهل بیت می باشد. این مجموعه حاوی میلیون ها واژه شریف عشق و ذکر الهی می باشد که در تاریخ هنر و شریعت امری بی بدیل و بی سابقه به شمار می آید. همچنین استاد مؤدب مشغول نگارش بزرگترین قرآن دنیا بر روی قریب به 50 بوم بزرگ است.

کد خبر 1204873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha