بخشی از خسارات سیل سال های گذشته پرداخت نشده/ ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان کرمان باید واگذار شوند

فداکار با بیان اینکه بخشی از خسارات سیل به استان کرمان پرداخت نشده است؛ در خصوص معادن استان هم گفت: ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان کرمان وجود دارد که باید واگذار شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، جمعه شب( 21 مرداد) در نشست شورای اداری استان با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت، در سخنانی بزرگترین سرمایه استان را نیروهای انسانی آن دانست و گفت: شهیدان باهنر و سلیمانی افتخار همه بودند.

 

 

 

استاندار کرمان در ادامه، مزیت‌های معدنی و کشاورزی استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اما توسعه نامتوازن از مشکلات استان است که این نامتوزانی را در جغرافیای گسترده استان شاهد هستیم؛ ادامه داد: نرخ رشد اقتصادی استان همواره مثبت بوده اما وضعیت اقتصادی استان در برخی نقاط مناسب نیست و نشان از نامتوازنی دارد.

 

 

وی اولین درخواست استان از هیئت دولت را تفویض اختیار تبصره 5 ماده 14 قانون معادن مطرح کرد و با اشاره به عدم فعالیت برخی معادن استان تصریح کرد: 200 معدن غیرفعال در استان کرمان وجود دارد که باید واگذار شوند.

 

 

فداکار اظهار کرد: در جنوب استان نیز معادن باظرفیتی وجود دارد که فعال شدن آنها به ایجاد اشتغال و توسعه کمک می‌کند و برای توسعه جنوب استان می‌توان از ظرفیت معادن بهره برد.

 


وی احداث سیلبند جیرفت را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه این سیلبند 140 کیلومتر طول دارد که 120 کیلومتر از آن باقی مانده و تکمیل آن به مهار سیلاب‌ها و روان‌آب ها کمک می‌کند؛ گفت: بیش از 3 هزار میلیارد تومان خسارت سیل در سال‌های گذشته در جنوب استان بوده است.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: 700 میلیارد تومان در فاز اول برای سیلبند جیرفت نیاز است که طرح آن آماده شده است و خسارت سیل گذشته هنوز بخشی از آن پرداخت نشده است، ضمن اینکه خسارت 8 هزار میلیارد تومانی از خسارت سیل امسال داشتیم.

 

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه مزار شهید سلیمانی مراجعات بسیار زیادی از اقصی نقاط ایران و 70 ملیت دارد، اما زیرساخت‌های گلزار شهدا از جمله راه دسترسی و پارکینگ و زیرساخت‌های اولیه باید انجام بگیرد تا خدمت به زائران سردار دلها به درستی انجام شود؛ همچنین درخواست مساعدت دولت برای تکمیل مصلای امام علی (ع) شهر کرمان را که سال‌ها باقی مانده است، مطرح کرد.

کد خبر 1204891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha