مدیران مساجد به شکل گیری نظام امام محله و محله اسلامی اهتمام ورزند

رئیس محترم مرکز رسیدگی به امورمساجد منطقه ابوزیدآباد گفت: مدیران مساجد به شکل گیری نظام امام محله و محله اسلامی اهتمام ورزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام سید احمد شاهمیری در مراسم ابلاغ احکام امامت مسجد و اعضای هیئت امنا مسجد حضرت امیرالمومنین علیه السلام دولت آباد ابوزیدآباد گفت: امامان جماعت مساجد باید در نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) بویژه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، بیان احکام الهی، تعظیم شعائر دینی و انقلابی، ایجاد وحدت و انسجام و ارتباط با نهادهای مختلف و متخصصین و نخبگان علمی و اداری جهت خدمت به اهالی منطقه بویژه مستضعفین اهتمام جدی داشته باشند.

 

امام جمعه ابوزیدآباد افزود: جلوگیری از ایجاد اختلاف نظم و انضباط در برگزاری نماز جماعت، بصیرت افزایی سیاسی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه ریزی فرهنگی در راستای رشد و تعالی اخلاق اسلامی و معنویت در جامعه، توجه ویژه به نسل جوان با ارتباط گرم و صمیمی با آن ها و احیای محوریت مسجد در محله  و اعمال نظام امام محله و محله اسلامی از دیگر رسالت های امامان جماعت مساجد است.

 

حجت الاسلام شاهمیری همچنین به وظایف هیئت امنای مساجد اشاره کرد و گفت: هیئت امنای مساجد باید با فضاسازی معنوی در جهت جذب قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تلاش کنند.

 

رئیس محترم مرکز رسیدگی به امورمساجد منطقه ابوزیدآباد افزود: رعایت احترام و پشتیبانی امام جماعت، برگزاری سه نوبت نمازجماعت، وحدت و انسجام و همکاری اعضای هیئت امنا با امام جماعت، نمازگزاران و سایر فعالان مسجد و جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلاف، اهتمام به برگزاری مراسم مذهبی و انقلابی، پخش اذان با صوت خوش و دلنواز، جلوگیری از پخش صداهای آزاردهنده از دیگر وظایف هیئت امناست.

 

حجت الاسلام شاهمیری افزود: عمران و آبادانی و طهارت و نظافت ظاهری مسجد، تامین هزینه‌ها از طریق جمع آوری نذورات و کمک های مردمی و درآمدها، حفاظت از اموال و امکانات و نظارت بر حسن استفاده از موقوفات و مستغلات مطابق با نظر واقف و تلاش بر محوریت مسجد در محله، حفظ شئون فردی و خانوادگی، حضور مرتب در نمازجماعت از اهم وظایف اعضای هیئت امنای مساجد است.

 

امام جمعه ابوزیدآباد با تقدیر از حسن نظر هیئت امنای مسجد امیرالمومنین(ع) دولت آباد نسبت به طراحی مسجد با کارکاردهای مختلف، تحت عنوان مجتمع گفت: اگر به تمام کارکردهای مسجد توجه شود، مجتمع و به معنای واقعی همان مسجد صدر اسلام و طراز انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام شاهمیری ادامه داد: مدیران مساجد باید در ساخت مجتمع مساجد با رعایت قوانین ساخت مسجد با معماری اسلامی ایرانی بومی و مدرن در تمام مراحل، رعایت سادگی و دوری از تشریفات و تزئینات، اختصاص ورودی برای افراد کم توان، احداث خانه عالم و محل سکونت خادم ترجیحا تلاش کنند.

 

وی افزود: تبلیغ و ترویج جهت ایجاد موقوفه درآمدزا برای مسجد، جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلاف، حفاظت از اموال و نظارت بر حسن استفاده از موقوفات و مستغلات مطابق با نظر واقف و اطلاع رسانی صورت های مالی به مردم، اجرای فعالیت های فرهنگی و معنوی در کنار ساخت مسجد با بهره مندی از منازل ساکنین محترم جهت حفظ قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و نیز رعایت شئون فردی و خانوادگی، شرکت منظم در جلسات هیئت امنا و دیگر جلسات مربوطه از دیگر وظایف اعضای هیئت امنای مساجد است.

 

در این مراسم، حجت الاسلام محمد حسین صنعتکارفر به عنوان امام جماعت مسجد و آقایان حسینی، نخودی، کربلایی، عباس زاده و ایزدی به عنوان هیئت امنا احکام خود را به عنوان هیئت امنای مسجد از امام جمعه ابوزیدآباد دریافت کردند. همچنین سید محسن قهاری به عنوان مسئول هیئت امنا و مدیر اجرایی ساخت مجتمع مسجد باب الحوائج انتخاب شد.

کد خبر 1204928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha