اصلاح سبک زندگی از عوامل مهم تقویت نهاد خانواده است

عضو ستاد ملی شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی تصریح کرد: از جمله مهم ترین و اصلی ترین عوامل تقویت نهاد خانواده، اصلاح سبک زندگی است.

دکتر سیدمحمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که بخش قابل توجهی از معضلات فرهنگی و اخلاقی به مباحث مرتبط با خانواده باز می گردد، گفت: کم توجهی به نهاد خانواده و عدم جدیت در راستای حل مشکلات فراروی آن می تواند زمینه ساز فروپاشی آن شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اهمیت توجه به بحث سبک زندگی افراد افزود: اگر می خواهیم که نهاد خانواده تقویت شود و خدای ناکرده به سمت فروپاشی میل پیدا نکند، یکی از مهم ترین راهکارهایش اصلاح سبک زندگی اعضای خانواده به خصوص والدین است چرا که خواه ناخواه، پدر و مادر بر فرزندان تأثیرگذار هستند.

 


عضو ستاد ملی شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی همچنین گفت: البته از نهادها و سازمان های علمی، فرهنگی و آموزشی انتظار می رود که آسیب ها و مشکلات را در این باره به شکل دقیق و کارشناسی شده احصاء کرده و به تبیین راهکارها بپردازند.

 


وی بیان داشت: در این خصوص باید نخبگان حوزه و دانشگاه و دغدغه مندان عرصه تربیت و مباحث فرهنگی وارد میدان شده و با کارهای علمی و پژوهشی و تبیین محصول دستاوردهایشان در فضای رسانه ای به مردم و خانواده ها نکات و هشدارهای لازم را بدهند.

کد خبر 1204932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha