اعلام آمادگی ۶۰ موکب از قزوین برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

طاهرخانی گفت: ۶۰ موکب از استان قزوین در ایام اربعین حسینی در حوزه اسکان، تغذیه، امورات فرهنگی و پزشکی به زائران خدمت رسانی می کنند.

«مهدی طاهرخانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: 60 موکب برای خدمت رسانی در اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند که این مواکب مراحل ثبت پروانه را انجام داده اند تا برای خدمات رسانی به زائران اربعین به کشور عراق اعزام شوند.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: این موکب ها از 10 تا 23 صفر برابر با 16 تا 29 شهریور در قرارگاه های کربلا، نجف، مسیب و مسیر نجف به کربلا مستقر شده و به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند که این خدمات بیشتر در حوزه اسکان، تغذیه، امورات فرهنگی و پزشکی است.

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر مواکب در حال آماده شدن هستند تا اقلام مورد نیازی که باید به کشور عراق منتقل کنند را در سامانه موکب داران ثبت کنند تا مراحل تشریفات در گمرک انجام و سپس به کشور عراق اعزام شوند و از مسئولان می خواهیم کمک کنند این مواکب کارشان تسریع شود تا با کمترین مشکلات مستقر شوند.

 

طاهرخانی اعلام کرد: در این بین تعدادی از موکب های استان قزوین هم در داخل ایران به زائران خدمت رسانی دارند که در ورودی و خروجی شهرهایی مانند آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و آوج و تعدادی هم در مرز مهران و خسروی مستقر بوده و به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: همه مواکبی که باید به زائران خدمت رسانی کنند باید در سامانه موکب داران ستاد عتبات عالیات ثبت نام کرده و مجوز و پروانه خدمت رسانی و فعالیت دریافت کنند و هیچ موکبی بدون داشتن مجوز حق فعالیت ندارد و کنترل و نظارت بر اینها با ستاد عتبات عالیات است.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از 3 میلیون نفر زائر در اربعین حسینی داشته باشیم و حتی این رقم تا 5 میلیون نفر هم برآورد شده است و زائران برای اعزام باید نکاتی را مدنظر داشته باشند از جمله اینکه گذرنامه هایشان باید 6 ماه اعتبار داشته باشد و در غیر این صورت این افراد باید به پلیس +10 مراجعه کرده و گذرنامه هایشان را تمدید کنند.

 

وی تصریح کرد: نکته دیگر در خصوص تزریق واکسن کرونا است که باید 2 دوز واکسن را تزریق کرده و اگر 6 ماه از تزریق واکسن آنها گذشته باید دز یادآور را تزریق کرده باشند.

 

طاهرخانی یادآور شد: مسیر پیاده روی اربعین را شهدای مدافع حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی برای ما هموار کردند به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در این مسیر برای ما بسیار زحمت کشید و پیاده روی اربعین عملیات فرهنگی بزرگ برای تشیع است و حضور مردم در  این راهپیمایی یک مانور و رزمایش فرهنگی بزرگ مسلمانان محسوب می شود البته در این عملیات فرهنگی حتی غیرمسلمانانی از دیگر کشورها هم شرکت دارند.

 

کد خبر 1204961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha