نمایش «۵۷» به زندگی سیدالاسرای ایران می پردازد

میرزایی گفت: نمایش «۵۷»، ششمین اثر گروه نمایش مردمی «مهنا» به شمار می رود که به زندگی سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید «حسین لشکری»، سیدالاسرای ایران می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهرام میرزایی»، امروز (شنبه 22 مرداد) با اشاره به مضمون نمایش «57» در جمع خبرنگاران گفت: نمایش «57»، ششمین اثر گروه نمایش مردمی «مهنا» به شمار می رود که به زندگی سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید «حسین لشکری»، سیدالاسرای ایران می پردازد.

نویسنده و کارگردان نمایش «57» افزود: این نمایش به صورت 2 اثر مستقل نمایشی تک پرسوناژ و چند پرسوناژ در حال تولید است و به روایت سال های 77 یعنی زمان آزادی این شهید از اسارت تا سال 98 و فوت همسر شهید «لشکری» می پردازد.

وی اضافه کرد: نمایش «57» از مصاحبه هایی که با همسر این شهید داشته ام تهیه شده و از آنجا که شهید «لشکری» با همسرش در سال 57 آشنا شده و هر 2 نفر نیز 57 سال عمر کردند، نام نمایش نیز «57» انتخاب شده است.

میرزایی اعلام کرد: گروه نمایش مردمی «مهنا» از سال 97 کار تحقیق پروژه «شهید لشکری» را آغاز کرد و از همکاری مسئولان «پردیس ره آوین» نیز تشکر می کنیم.

وی با اشاره به عوامل اجرایی نمایش مونولوگ «57» گفت: «شهرزاد بداغی»، بازیگر، «احمد زیانی»، موسیقی زنده، «زهرا میرزایی»، صحنه آرا و طراح لباس، «علیرضا میرزایی»، تامین نور و صدا و «علی سیوف جهرمی»، امور گرافیک این نمایش را به عهده دارند.

خاطر نشان می شود، شهید «لشکری»، ملقب به «سیدالاسرای ایران» در ۲۷ شهریور ۵۹ به عنوان اولین خلبان ایرانی به اسارت نیروهای بعث در آمد و صدام وی را ۱۸ سال مخفیانه زندانی کرد تا وی را وادار به مصاحبه در تلویزیون کرده و ایران را آغازگر جنگ معرفی کند اما شهید «لشکری»، مقاومت کرد و در سال ۷۷ به وطن بازگشت و ۱۱ سال بعد بر اثر جراحات ناشی از اسارت در سال ۸۸ به شهادت رسید.

کد خبر 1204988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha