از اجرای برنامه‌های وحدت‌آفرین تا خدمت ویژه به زائران خردسال اربعین در موکب حضرت رقیه(س)

میر گفت: کانون فرهنگی هنری «کریمه اهل بیت(س)» با همراهی بچه‌های چند مسجد و هیئت در شهر زاهدان، امسال برای اولین بار موکب حضرت رقیه (س) را در کربلا برپا می‌کند. تدارک برنامه‌های متنوع برای کودکان از محورهای فعالیت این موکب است.

«میر» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری «کریمه اهل بیت (س)» شهرستان زاهدان در ترویج وحدت میان شیعه و سنی در زاهدان بسیار فعال است، اظهار کرد: ما با برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری مختلف برای تقویت وحدت ملی و انسجام اسلامی تلاش می کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت (س) افزود: الحمدالله براداران و خواهران اهل سنت از برنامه های ما استقبال کرده اند و ما هم در تمام برنامه ها از بیان هر نوع مباحث اختلافی و تفرقه انگیز اجتناب می کنیم و سخنرانان و مداحان نیز این نکته را رعایت می کنیم.

 

توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان مسلمان

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت (س) هم قبل از شیوع ویروس کرونا و هم در دوره شیوع این بیماری، بسته های ارزاق را میان خانواده های نیازمند از اهل سنت و شیعیان توزیع کرده است و هیچ تبعیضی در این زمینه قائل نمی شویم.

 

میر در ادامه با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری «کریمه اهل بیت (س)» در زمینه پیاده روی اربعین، گفت: همانطور که سایر فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد از اقصی نقاط کشور اشاره کردند خدمت به زائران عتبات عالیات از آروزی های ما بود که ما در کانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت (س) امسال با مساعدت ستاد عتبات عالیات موفق به دریافت مجوز فعالیت موکب در کشور عراق شدیم.

 

برپایی موکب در کربلا به همت بچه های مسجدی و هیئتی

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت (س)  با همراهی چند کانون و پایگاه بسیج دیگر مساجد و همچنین چند هیئت مذهبی در شهر زاهدان، موکب «حضرت رقیه(س)» را در کربلا برپا و برنامه های فرهنگی، هنری و خدماتی متنوعی را به زائران اربعین ارائه می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «کریمه اهل بیت(س)» افزود: انشاءالله همه روزه در دو نوبت ظهر و شب، در موکب حضرت رقیه (س) هزار پرس غذای گرم میان زائران توزیع می شود که کار طبخ این غذاها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

 

همکاری با حوزه علمیه سیستان و بلوچستان در برگزاری برنامه های تبلیغی

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) در برپایی موکب حضرت رقیه(س) رایزنی های خوبی با معاونت تبلیغ حوزه علمیه سیستان و بلوچستان به منظور اعزام مبلغ داشته است و انشاءالله همه روزه نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و شب در این موکب اقامه می شود.

 

میر تاکید کرد: خدمات ویژه ای در موکب حضرت رقیه (س) به کودکان در قالب های جذاب همچون داستان‌گویی، نقاشی و بازی و اهدای عروسک های تولید داخل ارائه می شود. همچنین واحد خواهران این موکب برای بانوان برنامه های خوبی تدارک دیده است که با محوریت ترویج امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه همه خوب می دانیم که پیروان مذاهب مختلف اسلامی و حتی پیروان سایر ادیان توحیدی در اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: همه موظف هستیم برای برگزاری وحدت آفرین این مراسم دینی تلاش و باید از همه ظرفیت های مردمی و حاکمیتی در این زمینه استفاده کنیم.

کد خبر 1205017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha