ثبت نام ۲۱ هزار گلستانی برای شرکت در پیاده روی اربعین/ اعزام زائران از ۷ شهریور آغاز می شود

میرقاسم پور از ثبت نام ۲۱ هزار نفر از گلستان در سامانه سماح برای شرکت در اربعین حسینی خبر داد.

«سیدعلی میرقاسم پور» امروز (شنبه ۲۲ مرداد) در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان به خبرنگار شبستان در گرگان گفت: 21 هزار نفر از استان گلستان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: این افراد باید از امروز (شنبه 22 مرداد) وارد سامانه شوند و ثبت نام شان را قطعی کنند و نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام و نوع رفتن خودشان را مشخص کنند.

 

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت به ستاد اربعین حسینی پیشنهاد کرد تا اعزام ها به صورت شبه کاروان باشد که مورد تایید ستاد اربعین نیز قرار گرفت.

 

 

میرقاسم پور با بیان اینکه برای اعزام زائران اربعین حج و زیارت تعهدی ندارد، گفت: کاروان های حج و زیارت این آمادگی را دارند تا زائران را از مبدا شهرهای استان تا مرزها همراهی کنند و هماهنگی تهیه اتوبوس، تهیه غذای بین راهی و غیره را انجام دهند.

 

وی اظهارداشت: 50 نفر از مدیران کاروان ها در استان برای همراهی زائران اربعین اعلام آمادگی کرده اند تا به صورت رایگان این زائران را همراهی کنند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: 200 دستگاه اتوبوس نیز در سطح استان برای اعزام زائران اربعین حسینی ینز اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی در خصوص شرایط اعزام زائران افزود: از آخرین تزریق واکسیناسیون کرونای زائران باید 6 ماه گذشته باشد و گذرنامه شان حداقل 5 ماه اعتبار داشته باشد.

 

میرقاسم پور ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته برای افرادی که گذرنامه شان اعتبار ندارد در کمتر از یک هفته گذرنامه صادر خواهد شد.

 

وی به زائران توصیه کرد: زائران به صورت گروهی اعزام شوند و گروهی هم برگردند، مسائل بهداشت عمومی و فردی را رعایت کنند و از همراه آوردن خانم های باردار، مسن و کودکان در سفر خودداری کنند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: پیش بینی می شود از 21 هزار نفر ثبت نامی، 10 هزار نفر درخواست اتوبوس داشته باشند.

 

وی افزود: بر اساس پیش بینی ستاد اربعین، اعزام ها از اول ماه صفر انجام شود تا ضمن زیاد شدن طول سفر از ازدحام جلوگیری شود.

کد خبر 1205084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha