حجاب و عفاف پدیده ای ملی و مذهبی است

موسوی با بیان اینکه حجاب و عفاف پدیده ای ملی و مذهبی است، گفت: اثرات حجاب و عفاف دراولین مرحله به نفع خود فرد است.

حجت الاسلام « علی موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، در سخنانی اظهار داشت: عفاف و حجاب تنها مختص به زنان نیست و مردان نیز در صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف نقش بسزایی دارند.

 

وی زن را مربی بشریت خواند و اذعان داشت: ائمه و بزرگان دینی در دامن زنان پرورش یافته و پیامبر اکرم (صلی علیه و آله) نیز به معراج رسید.

 

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه حجاب و عفاف پدیده ای ملی و مذهبی است، اظهار داشت: بحث حجاب و عفاف از ارزنده ترین نمونه های تمدن فرهنگی ملی و مذهبی است.

 

وی بیان کرد: جهت صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف لازم است که برنامه ریزی منسجم و کارشناسی شده انجام شود.

 

این کارشناس فرهنگی  با بیان اینکه آموزش بستر تعمیق فرهنگی است، بیان کرد:  در این راستا نیاز به آموزش های بنیادی و مستمر است.

 

وی ادامه داد: مدارس، دانشگاه ها و نهاد های اجتماعی باید بستر آموزش بنیادی در حوزه عفاف و حجاب را با محوریت خانواده ها دنبال کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر ضرورت همدلی و همزبانی آحاد مختلف جامعه و مسئولان جهت ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: اصلاح جامعه در گرو رعایت حجاب و عفاف توسط زنان و مردان آن جامعه است.

 

وی افزود: ضروری است که علما،  دانشگاه ها، آموزش و پرورش و ابزارهای فرهنگی همچون رسانه ها و صداو سیما  در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارزش های اسلامی را که اصل حجاب و عفاف بارزترین آن است را به تصویر بکشند.

 

حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: رعایت حجاب و عفاف نعمتی الهی است که اگر در کنار آن به امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه شود بیشتر مسال فرهنگی و آسیب های اجتماعی نیز حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: زنان در دوران دفاع مقدس در سایه حجاب و عفاف خود  نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: زنان شهیده دوران دفاع مقدس الگو های نمونه ای برای زنان و مردان هستند.

 

وی با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در خصوص حجاب و عفاف، تاکید کرد: همدلی و همزبانی مردم و مسئولان و عمل به رهنمود های رهبر معظم انقلاب جهت تقویت فرهنگ و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دشمن از شبکه های اجتماعی و ماهواره ها و فضای مجازی و اینترنت برای استحاله فرهنگی بهره می گیرد، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند ارزش های چون شجاعت و بزرگی را ما بگیرند.

 

این کارشناس فرهنگی و مذهبی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان، خاطرنشان کرد: اثرات حجاب و عفاف دراولین مرحله به نفع خود فرد است و بعد ازآن جامعه سالم می ماند.

 

حجت الاسلام موسوی تشکل های مردمی را نیز در اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف موثر خواند و اظهار کرد: امروز در تشکل های مردمی برنامه های خوبی در تقویت فرهنگ حجاب و عفاف اجرایی می شود.

کد خبر 1205088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha